Сумою в 16 мільйонів гривень може поплатитися фармацевтична фірма «Дарниця» за недобросовісну рекламу. Відповідне рішення ухвалив Київський апеляційний адмінсуд. Рекордну для українських фармвиробників суму штрафу «Дарниці» виписали за рекламу препарату «Мірамістин», яка, на думку експертів, пропагує незахищений секс. Адже в рекламному ролику виробник просував цей препарат як альтернативний засіб презервативам, наголошуючи, що він може забезпечити «секс для задоволення без інфекцій».
Реклама обіцяла споживачеві, що «Мірамістин» здатний упродовж двох годин після статевого акту захистити від різних хвороб, що передаються статевим шляхом, зокрема й невиліковних.
«У рекламному ролику використовували словосполучення: «ефективний навіть проти вірусу імунодефіциту людини», — пояснює юрист Андрій Бузинний, що представляв у суді інтереси Держспоживінспекції. За його словами, реклама обурювала глядачів, які є носіями ВІЛ. Асоціація ЛЖВ (людей, що живуть iз ВІЛ) звернулася з проханням провести експертизу рекламного ролика в Раду захисту прав і безпеки пацієнтів. Результати цієї експертизи були направлені в Держспоживінспекцію. Претензії висували не до препарату та його властивостей, а саме до формату реклами. Оскільки вона, на думку заявників, вводить споживача в оману, а також порушує законодавство про рекламу. У суді першої інстанції «Дарниця» отримала перемогу, але аргументи Держспоживінспекції переконали суддів апеляційного суду.
Величезну суму штрафу в розмірі 16 мільйонів гривень, яку має сплатити «Дарниця», нарахували за спеціальною формулою, передбаченою в законодавстві для таких порушень: вартість ролика в ефірі, помножена на коефіцiєнт (п’ять). Для дарницьких фармацевтів це може стати суттєвим ударом, адже їхній прибуток, за підсумками минулого року, становить 97 мільйонів гривень. Відтак компанія має намір подавати касаційну скаргу.