Уже з цієї осені «Бориспіль» дозволить авіакомпаніям економити і запустить європейську схему посадки пасажирів без використання телескопічних трапів та перонних автобусів. Такі оновлені правила стосуватимуться тільки пасажирів лоукост–рейсів, які обслуговуватимуться в терміналі F. У такий спосіб аеропорт зможе мінімізувати витрати лоукостам: кожна авіакомпанія сама обиратиме набір послуг для своїх пасажирів — везти їх автобусами чи пускати через пішохідні лінії.
«Термінал F від моменту проектування передбачався як термінал обслуговування бюджетних перевізників. Його адаптація для прийому–відправлення лоукостів вимагатиме зміни низки технологій у бік спрощення. Зокрема, пасажири терміналу F зможуть через виходи на посадку самостійно проходити по виділених зонах перону до повітряних суден. Це практика багатьох аеропортів, орієнтованих на лоукост–обслуговування. На перонах буде проведено маркування території розміткою пішохідних переходів — від терміналу до стоянок літаків — з метою безпечного проходження пасажирів на борт (без перонних автобусів). Окрім того, в зонах очікування будуть виділені накопичувачі для акумулювання пасажирів перед посадкою на борт, зона бізнес–залу буде переформатована під обслуговування загального потоку пасажирів. Зменшення кількості сервісів для авіакомпанії дозволить увести спеціальні тарифи для цього терміналу», — пояснює нововведення «УМ» прес–секретар аеропорту «Бориспіль» Оксана Ожигова. Водночас, зауважують в авіапредставництві, пасажири терміналу D (міжнародний трафік) та В (внутрішній трафік) доправлятимуться на борт літака, як і раніше: або через аеромости, або автобусами, які доставлятимуть їх від терміналу до повітряного судна.
Фахівці підтверджують: така схема дійсно доволі розповсюджена і практикується в більшості аеропортів у розвинених країнах Європи. «Відмова від автобусів і телескопічних трапів дозволяє економити не тільки пасажирам, а й безпосередньо бюджетним компаніям–перевізникам, які платитимуть менші аеропортові збори за обслуговування пасажирів. Це цілком нормальна і безпечна практика, котра відкриє для людей нові дешеві напрямки перевезень. Введення подібної схеми дозволить залучити нові міжнародні компанії, які раніше відмовлялися зайти на авіаринок у зв’язку з високим рівнем аеропортових зборів. Зокрема, сподіваємось, найбільша в Європі бюджетна авіакомпанія з Ірландії Ryanair зможе стати нашим партнером. Нагадую, ця компанія давно хоче долучитися до українського пункту призначення, втім її вимогою є вартість аеропортового збору не більше десяти євро за кожного пасажира. Можливо, пішохідний прохід дозволить вкластися в цю суму», — каже «УМ» власник одного з лоукост–клубів Юрій.
Зауважимо, що міжнародний аеропорт «Харків» подбав про запуск подібного режиму для бюджетних перевізників ще в лютому. Наразі фахівці компанії займаються складанням цієї пішохідної схеми руху, яка дозволить авіакомпаніям і людям економити. До речі, відповідно до постанови Міністерства доходів і зборів, уже з осені в магазинах аеропортів duty free українцям доведеться пред’являти паспорт.