За даними недавнього звіту Всесвітньої організації охорони здоров’я з безпеки дорожнього руху, щороку на дорогах світу гине 1,2 мільйона осіб. За прогнозами, до 2020 року цей показник сягне близько 2 мільйонів, впевнена голова Бюро ВООЗ в Україні Доріт Ніцан.
«На жаль, Україна має жахливу статистику. Щорічно тут відбувається майже 200 тисяч ДТП, в яких 40 тисяч людей травмуються, а 4 тисячі гинуть. Щодня в Україні гине близько 14 осіб, а травмуються 100. Третина з усіх цих людей — пішоходи і велосипедисти», — занепокоєна Доріт Ніцан. Як зарадити цій проблемі — обговорювали вчора в Києві.
На сьогодні у розвинених країнах рівень смертності на дорогах — 3–4 особи на 100 тисяч населення, зауважує президент Всеукраїнської громадської організації «Асоціація безпеки дорожнього руху» Михайло Берлін. Він переконаний, якщо використати перевірені й якісні знання, адаптувати їх до українських реалій, то за 10 років матимемо аналогічний результат.
Згідно з Резолюцією ООН, вирішення проблеми смертностi на дорогах зводиться до п’яти пунктів, які перевіряли протягом 40 років. Це безпечні дороги, безпечні автомобілі, культура поведінки на дорозі, швидка і якісна допомога при ДТП та вдосконалення системи дорожнього руху. Михайло Берлін пояснює, що безпека доріг починається з проектування: «Не можна будувати дорогу, як, наприклад, траса Київ—Житомир, що розрізає село, родичів, друзів, котрі вночі ходять у гості одне до одного і гинуть на дорогах». Окрім цього, в Україні катастрофічно мало доріг. Приміром, у Польщi, яка за площею майже вдвічі менша за Україну, доріг уп’ятеро більше. А ще дороги мають освітлюватися, додає Михайло Берлін. Експерт переконаний: основними рекомендаціями, які допоможуть вирішити проблему смертності на дорогах, є використання пасків безпеки, сидінь–утримувачів для дітей, контроль швидкості й пересування мотоциклістів та велосипедистiв у шоломах. «За нашими спостереженнями, лише 20% людей пристібаються пасками безпеки. Якщо нам вдасться довести цю кількість до 70% на передніх і 40% на задніх сидіннях, це може знизити смертність на 30—40%. Зниження швидкості на 10% дозволить знизити смертність на 30%», — каже він.