Позавчора о 12:00 за московським часом в ефір вийшов перший у Росії канал суспільного телебачення. Нова «кнопка» під офіційною назвою ОТР (Общественное телевидение России), за визначення, має забезпечувати російських телеглядачів об’єктивною інформацією. Адже суть суспільного телебачення — у повній незалежності, передусім від влади. Наскільки вдасться дотриматися цього правила в путінській Росії, буде видно вже найближчим часом. Хоча поки що канал веде мовлення в тестовому режимі, а «повноцінно» виходитиме в ефір уже з вересня. До того часу телеглядачі зможуть спостерігати «обкатку» суспільного телебачення, хоча керівництво обіцяє вже зараз вихід повноцінних випусків новин, кінофільмів, розважальних та пізнавальних програм.
Головними «хітами» ОТР мають стати програми вечірнього прайм–тайм–блоку. Це молодіжний інформаційно–розважальний проект «Соціальна мережа» (18.00) та суспільно–політична програма «Прав?Да!» (21.10) про діяльність громадських активістів.
Як повідомляє агенція «Інтерфакс» із посиланням на директора ОТР Анатолія Лисенка, новий телеканал автоматично і безкоштовно увійде до всіх трьох головних загальноросійських пакетів комерційного телебачення — «НТВ Плюс», «Акадо» і «Триколор», а також до локальних телемереж. Наземне ефірне мовлення буде вестися лише в цифровому форматі DVB–T2. Також ОТР можна переглядати в інтернеті на сайті otr–online.ru.
Цільову аудиторію телеканалу Лисенко окреслив так: «На жаль, я бачу нашого глядача як людину віком за 25 років. На жаль — тому що молодь пішла в інтернет, і звідти її витягти тяжко. Хоча ми й шукаємо способи це зробити. Наш глядач — людина думаюча, небайдужа і суспільно активна. Наголошую, не політично, а саме суспільно активна».
Телеканал ОТР з’явився завдяки співпраці кількох найбільших російських телестанцій, а перші кошти на свою діяльність отримав... від влади, тобто з державного бюджету. Що й не дивно, адже його створення 2011 року ініціював тодішній президент Дмитро Медведєв. Однак у майбутньому ОТР має виживати за рахунок громадських внесків і добровільних пожертв. Експерти передбачають, що аудиторія телеканалу становитиме близько 80 мільйонів глядачів.