Апеляційний суд Волинської області визнав неправомірним порушення кримінальної справи проти керівництва ЛуАЗу за звинуваченням в ухилянні від сплати податків. Отож усі звинувачення на адресу заводу, який «числиться» у списку опозиційних (з огляду на причетність до його співзасновництва одного з лідерів «Нашої України» Петра Порошенка), залишилися тільки неблагими намірами ДПА будь-що очорнити ЛуАЗ. До речі, підприємство, яке створює понад третину валового продукту Луцька, за I півріччя цього року вже відрахувало до бюджету понад 10 мільйонів гривень. Ще задовго до суду керівники податкової на різних прес-конференціях палко розповідали про «значні» порушення, виявлені ними на заводі, що забезпечує роботою більше 1200 волинян. Комусь дуже вже хотілося пов'язати «Нашу Україну» і не геть чесний бізнес, на це було кинуто чималі резерви. Віктор Ющенко, перебуваючи у Луцьку, так прокоментував ситуацію довкола автомобільного заводу: «Це приклад того, як непрозора політика втручається у чесний бізнес. У бізнес, який дає тисячі робочих місць. Я щасливий, що коло моїх політичних партнерів не має проблем із податковою».
І ось свою логічну крапку в протистоянні ДПА та ЛуАЗу поставив, нарешті, й апеляційний суд. Хоча перевірки на підприємстві тривають і зараз, а почалися вони ще у вересні минулого року. Своїх намірів податкова не припиняє, і гасло: «Всі на автозавод!» залишається актуальним і нині. Тим більше, після такої поразки.
Попри все, завод випустив продукції на 130 мільйонів гривень більше, ніж за перше півріччя торік. З конвеєрів ЛуАЗу сходять нині ВАЗи та УАЗи, а також переобладнані автомобілі ІЖ. Невдовзі планується розпочати випуск легких вантажівок та власного автомобіля ЛуАЗ-1301.
Ніна РОМАНЮК.
Волинь.
А ТИМ ЧАСОМ...
На засіданні спецкомісії міськвиконкому Луцька, яке було присвячене питанням сприяння роботі ЛуАЗу, генеральний директор підприємства Володимир Гунчик повідомив, що конвеєр автомобільного заводу зупинено. Як передає УНІАН, сталося це через затримку вантажу із комплектуючими деталями на українській митниці. Розвантаження чекають 26 великовантажних автомобілів. За словами пана Гунчика, причина такої ситуації у тому, що Державна податкова адміністрація Луцька не видала довідки на розтаможку комплектуючих і про зовнішньоекономічну діяльність ВАТ «ЛуАЗ». На ці претензії начальник ДПА міста Микола Грінь відповів: «Ми ніякої особливої уваги заводу не приділяємо».
Голова спеціальної комісії, мер Луцька Антон Кривицький звинуватив податківців у провокації соціального вибуху в обласному центрі: «Міську владу не хвилюють взаємовідносини фіскальних органів і суб'єктів господарювання. Головне для міста — збереження робочих місць і наповнення міського бюджету. Це надумана ситуація, і я не дозволю знищити завод на догоду політичним амбіціям». Спеціальна комісія зобов'язала луцьку ДПА видати представникам дирекції ВАТ «ЛуАЗ» всі необхідні документи. У разі невиконання даного рішення керівництво ЛуАЗу проведе акцію протесту під приміщенням податківців. Якщо конфлікт не вдасться врегулювати й на цьому, міська влада і керівництво підприємства мають намір звернутися до Президента Леоніда Кучми з проханням втрутитися в ситуацію.