Як Херсонщина стала кінозіркою. У «Мистецькому арсеналі» триває проєкт трьох фільмів
Простором стійкості, любові, втрат, бережливого ставлення до спогадів про український південь стала документально-містична виставка «Херсон. >>
Одеситка Оксана Мась, яка зібрала оплески на попередньому Венеціанському бієнале завдяки картині–іконі, складеній iз писанок, цьогоріч також представлятиме Україну. Але — поза межами національного павільйону. Її запросив до участі міжнародний проект, постійний партнер Венеціанського бієнале, GLASSSTRESS за сприяння Mironova International Art Group. Тож у червні Оксанина «Квантова молитва» буде представлена разом iз роботами художників iз багатьох країн в окремому палаці під «маркою» GLASSSTRESS. «Проїжджаючи Гранд–каналом, ми постійно спинялися перед Оксаниним «вівтарем iз писанок», захоплювалися, відтак вирішили запросити цю художницю до участі в нашому проекті», — пояснює керівник GLASSSTRESS Надія Тайга.
Тепер Мась матиме справу зі склом. Розплавленим склом температурою 1200 градусів. Якщо його вилити на метал, розігрітий до 450 градусів, скло перемагає. Цей напозір крихкий матеріал так обпікає автомобільний двигун, що він просто починає мальовничо плавитися, стає двигуном не тільки внутрішнього згоряння, а й зовнішнього. Застиглі потьоки кришталевої лави, які залили піддатливий за таких умов двигун, — так виглядає новий проект Оксани Мась. Київські журналісти змогли побачити витвір художниці тільки на відео, адже сама робота стоїть на славетному венеційському острові Мурано, в майстерні Беренго, чекаючи на старт бієнале.
«Я дивилася, як буквально за три хвилини скло обпікає метал, і відразу народилася назва — «Квантова молитва». Може, ще й тому, що мені зараз цікаво вивчати квантову фізику, — пояснює авторка. — Ця назва не має релігійного змісту, а, швидше, означає всепроникність, всепроникаючу свідомість: потік скла, потік свідомості». Для проекту використали кришталеве скло, найчистіше у світі, те, яке застосовують у «Сваровскі». Оксана розповідає, як була заворожена тим, що розпеченим воно змінило колір на жовто–червоний, а потім, застигаючи, знов ставало прозорим.
Мистецтвознавець Олексій Роготченко, куратор національної виставки на попередньому, 54–му, Венеціанському бієнале, вірить, що робота Оксани Мась стане «відродженням України–2». Два роки тому за «Вівтар надій» Оксана Мась номінувалася у Венеції на Золотого лева, проте кандидатуру було знято через політику. За словами пана Роготченка, українським представникам дали зрозуміти, що причиною тому є «всілякі політичні суди» (Саме в той час, нагадаємо, почався розгляд справи Юлії Тимошенко. — Авт.) .
Цьогоріч у національному павільйоні України буде представлено роботи інших художників — Гамлета Зіньківського, Миколи Рідних, Жанни Кадирової. «Це хороші роботи, але вони не дотягують до рівня Оксани Мась чи того ж Сидоренка, який представляв Україну в попередні роки. А відбір робився, виходячи з коштів, — каже «УМ» мистецтвознавець, який побажав залишитися інкогніто. — Адже держава виділяє на проведення бієнале мільйон гривень, чого вкрай мало. «Вівтар iз писанок» Оксани Мась минулого разу коштував близько мільйона євро».
Простором стійкості, любові, втрат, бережливого ставлення до спогадів про український південь стала документально-містична виставка «Херсон. >>
Виставка «Мистецтво після 2000-го. Глосарій» у Києві відкриватиметься 18 липня і триватиме до 24 серпня. >>
Минулого тижня українські митці, дослідники і музейники активно стратегували у Римі. >>
У жовтні цього року виповнюється 200 років від дня смерті Дмитра Степановича Бортнянського (1751—1825). >>
У Національному художньому музеї України в Києві показують роботи Івана Падалки, Давида Бурлюка, Віктора Пальмова, Оксани Павленко та інших художників, чиї роботи опинилися у 1937—1939 роках у так званому Спецфонді — спеціально створеному засекреченому зібранні картин українських митців >>
Український композитор та опермейстер Ігор Поклад пішов з життя у віці 83 років. >>