Менше місяця залишилося до подорожчання транспортних засобів (ТЗ), які ввозять з–за кордону. Днями Кабмін таки підтримав ініціативу Міністерства економіки, запровадивши додатковий збір за ввезення іномарок: з двигуном до 1,5 літра доведеться додатково сплатити 6,46% від загальної вартості ТЗ, 12,95% — за авто, двигун якого має більше 1,5, але не перевищує 2,2 літра.
Таким чином уряд нібито намагається захистити нашого виробника, який перебуває на межі краху. Замість того щоб підняти вимоги до якості українських автівок, влада фактично батогом вирішила пересадити українців на «дива» вітчизняного автомобілебудування. «Те, що запропонував уряд, — це новi стягнення, що ляжуть на плечі пересічних громадян. Підкреслюю — пересічних, оскільки олігархи в нас не їздять на автомобілях об’ємом 1,5 літра. Уряд чудово розуміє: якщо запропонувати такий самий податок на розкішні автомобілі від 6 літрів, то завтра Верховна Рада його у повному складі відправить у відставку», — каже директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів Олег Назаренко.
Водночас самі імпортери сумніваються в ефективності таких заходів. «Введення спецзаходів щодо імпорту легкових автомобілів однозначно негативно позначиться найперше на споживачах найбільш «народного» транспорту, тобто доступного та масового сегменту автомобілів з об’ємом двигуна від 1 до 2,2 літра. Цілком вірогідно, що до червня цього року різкого подорожчання очікувати не варто, оскільки в умовах українського автомобільного ринку упродовж наступних 2–3 місяців більшість автоімпортерів вивчатимуть дії конкурентів, ринок продажiв тощо. А поки що продаватимуть автомобілі, які встигнуть завезти до початку дії нових правил, домовляючись iз виробниками про перегляд цінової політики», — пояснює «УМ» провідний юрист одного з найбільших автоімпортерів України «Артур». «Говорячи про захист національного виробника, ніхто не підрахував, скільки робочих місць доведеться скоротити українським дилерам, скільки людей втратять роботу. Що ж до реакції потенційного споживача, то нею стане, швидше, не схилення у бік так званого «національного виробника», яким, по суті, є лише вітчизняний ЗАЗ, а збільшення попиту на іноземні автомобілі, що вже були у використаннi», — додає юрист.