Відкривала Тиждень колекція Лілії Пустовіт — елегантна, дещо пуристична, бездоганно трендова. Чорний, коричневий, сірий монохром розбавляли модний горошок і дрібнопринтована графіка, причому Лілія, як відмінниця з математики, вирахувала лінії і пропорції для красивого поєднання монохрому і горошку, графічних принтів і горошку, одного виду принтів різних кольорів. Таким чином, зберігається стерильна чистота ліній і всі акценти силуету зроблені без додаткового декору чи запаморочливого крою. Гострі комірці і вирізи по формі комірців, через які проглядають ключиці, асиметричний волан, підкреслена вставкою лінія плеча, плавні лінії і розкльошені спідниці, об’ємні куртки і прямі жакети — нові прикмети актуального гардеробу в інтерпретації Лілії Пустовіт, яка надихалася образом французької актриси і співачки Франсуази Арді, що була обличчям Chanel, Paco Rabanne, Ives Sent Laurent. Лофери, туфлі–оксфорди і чоботи практично без пiдборiв, які доповнювали колекцію Лілії Пустовіт, у вільному доступі можна купити в магазинах Intertop — дизайнерка вже кілька сезонів співпрацює з маркою Braska.
Колекції Вікторії Гресь уже пару сезонів як втратили традиційний для марки ностальгійний ретро–шик, тепер вони більше нагадують гру в асоціації минулого. Надихаючись феллінівським «Амаркордом», Вікторія створила образ тендітної, меланхолійної красуні у витонченій сукні і накинутому на плечі об’ємному пальті — це «базовий комплект» колекції, у якій вчувається дух спонтанності і «міжвоєнної» тяги до краси: пальта зi вставками, що ніби зшиті із двох, що вийшли з моди, об’ємні плетені кофти на прозорий шифон, «м’ята» фактура картатої куртки. Вікторія пунктиром пройшлася по багатьох трендах: актуальна графічність виражена в чорних обстрочках на рукавах, кишенях, горловині, в одному виході тренд «горох» поєднався з трендом «прозорість» і вийшла димчасто–сіра спідниця з білим горохом. І клітинка не забута, і подовжені жакети, і модна фішка в дефіле — після показу колекції на останній вихід усі моделі з’явилися в червоних сукнях.
Віктор Анісімов повторив минулорічну фішку — показав дорослий одяг на дітях, з одного боку, підкресливши, що в душі кожного дорослого має жити дитина, а з iншого — що діти дуже люблять копіювати дорослий стиль. Двічі один жарт спрацьовує дуже рідко, от і цього разу найбільше тішилися дефіле багаті і знамениті батьки, чиї діти ходили по подіуму в анісімовському вбранні — донька Маші Єфросиніної, син Лілі Подкопаєвої, онук Ірини Данилевської, а розгледіти всі фішки, заховані в колекції, їй Богу, не вдалося — хто ж дивиться на одяг, коли по подіуму ходять діти та ще й ідеально стилізовані за допомогою правильних аксесуарів? Крім традиційних анісімовських «підстрелених» брюк, спортивних курток, піджаків із металевими блискавками, плащів і розкішних шкіряних курточок, у колекції з’явилися й зразки шкільної форми. Дизайнер сказав, що наразі ведуться переговори з кількома гімназіями і ліцеями, і це, я вам скажу, буде чи не найбільший внесок в освіту українських дітей — у широкому розумінні.
Для Ксенії Кіреєвої, яка спеціалізується на одязі зі шкіри, — благодатна пора: шкіра знову в моді. Ксенія вміє робити її на вигляд тоншою за сигаретний папір — як у сукнях із плісированою спідницею (до речі, модель є в чорному, коричневому і червоному кольорах), і цілком собі природно стiйкою, як у сукні з «корсетом», і глянцево–лискучими у лакових аксесуарах на зразок портупеї чи гаманців на поясі. Об’ємні каракулеві коміри на вкорочених пальтах і безрукавках, чорні рукавички з червоними, широкополі капелюхи, довгі гольфи і яскраві аксесуари роблять цю колекцію впізнаваною на всі 100%. Монохромні чорний, коричневий, червоний, сірий, оранжевий — це від натхнення вулканами.
Наталя Каменська і Олеся Кононова впевнено вибиваються в лідери української моди. Підтвердження цьому — і сукня головної редакторки Vogue Україна Маші Цуканової, яку вона вибрала для поїздки в Париж на зустріч головних редакторів Vogue, і статус головних дизайнерів Одеського МКФ, і чудові продажі їх взуття для торгової марки Braska в ніші мас–маркету, і визнання іноземних експертів. Подорожі по Тибету і Непалу — офіційні натхненники нової колекції, в професійному плані теж усе правильно — Схід зараз у тренді. Втім велич і могутність цієї колекції полягає не в східній пістрявості (орнаменти, «огірки»), і не в традиційному крої (кімоно, комірці–стійки), а в східній монументальності. У сукнях і пальтах kamenskakononova бачиш пагоди і вершини гір, архітектурні каскади і брижі земної поверхні, тим паче прийом горизонтальних і косих складок, «каскадів» дизайнерки вміло обігрують у крої. Чорний, колір кориці і гірчиці, білий, червоний, синій, коричневий — монохром і монолітність розбиває тільки пояс іншого відтінку або контрастні довгі рукавиці. Шарфи, заколоті як стоячі комірці, створюють ефект гордої постави, перетягнуті шкіряними поясами талії відповідають за витончений силует, широкі брюки і безперервна лінія волана на плечах або рукавах додають шику. Пальто від kamenskakononova — безперечний must have сезону.
Лілія Літковська, ще одна фаворитка модних експертів і фешіоністас, показала вільну жінку в стриманих строях, які підкреслюють сильний особистісний стрижень. У колекції переважав чорний колір, вкраплення сірого, білого і зеленого відтіняло графічну чіткість чорних пальт, які точно сиділи в плечах і м’яко звисали внизу, костюмів у смужку, подовжених піджаків. Костюми — це данина Марлен Дітріх. Хуліганство і похмурий панк практично зник iз колекцій Літковської, класика авангарду плюс асиметричні сукні — тепер її носять і Лобода, і Йолка, і Маша Єфросиніна, її речі не стали нудними, але і довжина, і заломи, і ширина накидки продумані до дрібниць, а шкіряний сарафан на голе тіло не може шокувати загартовану публіку.
Хорошу колекцію показала Надя Дзяк: сукні спортивного типу, з моделюючим кроєм і контрастними вставками, свіншоти, поєднання трикотажу, шкіри і вовни в одній речі, прозорість і об’єм. Модна простота, якої найважче добитися. Значно помолодшали образи в Rito — стримана кольорова гама (сірий, коричневий, білий, теракотовий), стильні фактури (трикотажний «рубчик», милі «коси», шкіряні елементи, трикотажні берети, гольфи і довгі рукавиці) — підібрати гардероб тут можуть і студентки, і гранд–дами. Одяг Володимира Подоляна знову ускладнився — від відверто комерційних, спрощених речей до моделей iз власним обличчям. В осінньо–зимовій колекції дизайнер бавиться зі шлейфами, настроченими лініями на ліктях і колінах, округленими полами пальт і сітчастими подолами суконь. Білі сорочки чудово виглядають під складними асиметричними жилетами, а простим трикотажним сукням надають шляхетності чорні строгі піджаки. Внутрішня свобода цих речей страшенно нагадує внутрішню свободу дизайнера.
На UFW є речі, які завжди обговорюють, незалежно від якості колекції. Наприклад, чергове шоу Олексія Залевського. Дизайнер стомився від вічних звинувачень журналістів, експертів і колег у тому, що він щосезону показує одну й ту саму колекцію, змінюючи тільки принти, поєднання і колір тканин та, залежно від сезону, показує більше чи менше хутра та шкірянок. Залевський знайшов вихід — він не ходить на прес–конференції і не спілкується з пресою, але преса не може не ходити на його покази: щоразу його шоу залишають мурашки поза шкірою. Остання фішка — картонні головні убори моделей — у вигляді шоломів і кучерів, та сценографія — картонні упаковки та обгортковий папір, при цьому вглибині подіуму співали чарівними голосами дві сирени у блискучих сукнях. Олексій, затятий любитель музеїв і образотворчого мистецтва, минулого разу навіть повісив на подіумі власну картину, тепер надихався роботами Густава Клімта. Якщо напружитися, то гнучкий тонкий силует, який роблять довгі вузькі сукні, і золотий колір можна віднести до клімтiвського впливу.
Анастасія Іванова потрапила в усі сюжети і фотозвіти через те, що поставила своїх моделей на ковзани, вона показала те, що й завжди показує, — коктейльні та вечірні сукні яскравих кольорів, які вигідно підкреслюють усі принади жіночої фігури. У кожного свій секрет: хтось вигадує велосипед і намагається відкрити в моді щось невідкрите, а хтось знає, що класичні сукні льодяникових кольорів користуватимуться попитом доти, доки жінки будуть зваблювати чоловіків.
Коли жінка поінформована, вона озброєна. Тож збираючись на «війну статей» чи просто в офіс на роботу, чи по молоко у супермаркет, тримайте в голові імена дизайнерів, які для кожного виходу мають спеціальний outfit.