Те, що крадуть гаманці, авто та мобільні телефони — справа звична. А от привласнення чужої торгової марки для українців поки що є екзотикою. Втім перші ластівки такої крадіжки вже відчувають на собі іноземці. У 2002 році німецька компанія Hans Einhell AG почала просувати свою продукцію — інструменти для садівництва та будівництва — на український ринок. Тоді вони завезли пробну партію. Результати співпраці повністю задовольнили іноземців, тому в Україні компанія вирішила оселитись надовго. У жовтні 2003 року задля уникнення непорозумінь і, звичайно, захисту своєї продукції, спеціалісти проаналізували перелік українських торгових марок. Результати повністю приголомшили її представників: на українському ринку з червня 2003 року така торгова марка вже існувала! Як виявилось, ідентичний бренд зареєстрував український юрист і до цього часу успішно реалізує таку ж продукцію.
Як розповів представник компанії Герберт Лернер, який намагався з'ясувати мотиви таких дій, українець просто не знав ні про існування компанії, ні тим більше про такий торговий знак. Причому на пропозицію повернути торгову марку німцям підприємець не пристав, висунувши відповідну угоду: власником торгової марки в Україні залишається він, а німецька компанія буде виплачувати йому премії за свій же бренд. Звичайно, на таке нахабство німці не погодились.
Представник та адвокат дії юриста вбачають цілком законними, оскільки він подав заявку та пройшов реєстрацію згідно з чинним законодавством. Проте адвокат наводить низку фактів, за якими важко повірити, що українець не знав про існування торгової марки: це і нетрадиційний шрифт, яким виконаний сам напис, і повний перелік товарів, і нарешті сама назва, яка українцеві має бути незрозумілою, бо утворена від прізвища.
Гербет Лернер на даний момент не може окреслити шляху виходу з даної проблеми, проте поступатись місцем на ринку теж не хоче. «Український ринок ми полишати не хочемо», — заявив він. Адже Україна є чудовою цілиною для отримання прибутку, який ніхто втрачати не хоче, а втрати у разі припинення співпраці будуть значними. Як зазначає адвокат Тетяна Глуховська, яка захищає інтереси німецької компанії, це не перший випадок привласнення світових брендів українцями. Керівництво компанії може окреслити лише два шляхи виходу з такого положення: або позиватися з українцем, що призведе до чималих грошових витрат як з боку компанії, так і з боку вітчизняного реєстратора, або вихід з українського ринку німецької компанії та повне блокування надходження продукції. Тому компанія не виключає того, що може піти з українського ринку через скандал.
Наталія КУКСЕНКО.