Не так давно на стінах коридорів наших шкіл з’явилися так звані профорієнтаційні термінали «Живи і працюй в Україні». На них висвічуються назви чи то власників, чи то розробників цього витвору–потвори: «Міністерство праці й соціальної політики України Державний центр занятості Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття». Була це ініціатива не приватних осіб, а державних чиновників, які втілили в життя свій задум і витратили на нього гроші (і не малі) з державної казни.
Призначення цієї модернової іграшки автори–виробники вказують на екрані: «Пропонуємо розважатися! Використовуючи знання, набуті за допомогою Профорієнтаційного терміналу, виконай три цікавi тестовi завдання і отримай бонус — мелодію або картинку для твого мобільного телефону. Розпочати тестування».
Школяриків тішать такими «профорієнтаційними перлами»:
«Від хвороб тварин рятує,
Їх здоров’я контролює,
Вакцинацію здійсняє,
Лікування призначає».
(Як вам, читачі, подобається оте «здійсняє»?)
У блоці «Власні знання» читаємо: «Вкажіть вірну відповідь».
«Робить з газом воду
Для всього народу,
В ємкостях мішає,
Автомати заправляє».
(Вірною може бути дружина або друг, а відповідь — правильною. І як можна «робити воду» з газом? І де ці автомати з ємкостями «для всього народу»?)
Далі таке:
«Про напої все він знає —
Людям в склянки наливає,
Вправно змішує коктейлі,
Підкидаючи до стелі».
(Не бармен, а циркач якийсь...)
Насамкінець з’являється напис: «Вітаємо! Ви відповіли вірно на всі запитання!».
Ця «розважалка» з тестом цікавить деяких школяриків, і вони, виконавши примітивні тестові завдання (звісно, знань ця машина ніяких не дає), тулять свої мобілки до терміналу, щоб перенести через Bluetooth на свій мобільний телефон так званий «бонус».
Школярики за «вірні відповіді» чиркають у свої мобілки музичні «подарунки»: «Поющие трусы» та всякий непотріб, який розважальники з міністерства назвали чужинським словом «контент« (в основному — російськомовну попсу).
Вражає не лише мовна безграмотність примітивних тестових завдань, а й похабно–хамський стиль подачі картинок для учнівських мобілок недержавною мовою: «Прикольная девушка ищет прикольного парня», «В офисе душном хватит пылиться Накатим по соточке, чтобы забыться», «Не зли меня Я — ПСИХ».
Далі — ще «крутіше»: напис «Ты крутой???... Да ты ацтой)))» до картинки особи з самокруткою, напевне, з марихуаною. Насамкінець — картинка з величезною дулею з написом: «ДЕНЕГ НЕ ДАМ».
Ось такий неповний перелік «профорієнтаційної освіти» для учнів загальноосвітніх шкіл.
Яка користь від цього «електронного корита», яке щодня наповнює юні мізки зразками мовного безкультур’я та хамства?
Як учителям та директорам шкіл боротися з цим міністерським монстром, якщо чиновники дали дозвіл на таке «етично–естетичне виховання?
Чому б освітньому міністерству не поставити у своєму офісі один із цих «гральних автоматів» і влаштувати тести для інших урядових чиновників?
Олександр МАТВІЄЦЬ,
учитель Пирогівської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів
Глобинського району
Полтавської області