Польська державна залізниця (PKP) прагне позбутися своїх вокзалів, пояснюючи це браком коштів на їх утримання. Як повідомляє портал новин Польського телебачення, залізничники розглядають дві можливості — безкоштовно передати вокзали органам місцевого самоврядування або продати їх на комерційних засадах. Сьогодні PKP має майже 2,5 тисячі вокзалів, з яких нормально працюють лише 600 об’єктів. Тож, за словами директора з управління нерухомістю Польської держзалізниці Ярослава Батора, компанія хоче залишити у своєму розпорядженні тільки 220 вокзалів. «Вокзали, в яких зацікавлені органи самоврядування і які не мають комерційного потенціалу, ми спробуємо у якійсь формі передати місцевим органам. А ті, які не є привабливими ні для залізниці, ні для місцевої влади, і взагалі не надто гарні — зруйнуємо», — заявив Ярослав Батор.
Програму продажу або передачі вокзалів регіональній владі компанія PKP реалізуватиме впродовж трьох років. Понад 50 вокзалів буде виставлено на торги вже цього року. А ті найбільші вокзали країни, що залишаться діючими, отримають нових керівників, завданням яких, зокрема, буде догляд за їх чистотою. Вже ведеться оцінка вокзалів, які будуть виставлені на продаж. «Це буде вигідна пропозиція для тих, хто має ідеї використання вокзалу з комерційною метою. Ми вже маємо позитивні приклади переобладнання вокзальних будівель під, наприклад, ресторани», — каже пан Батор.
Ті двісті з гаком вокзалів, які й надалі діятимуть за прямим призначенням, обслуговуватимуть лише міжрегіональні поїзди. Приміських вокзалів у розпорядженні Державної залізниці не залишиться взагалі. Загалом буде передано органам місцевого самоврядування або продано близько 800 вокзалів, знесено — більше тисячі.