У середу о 18.24 у міжнародному аеропорту «Донецьк» імені С. Прокоф’єва пасажирський літак Ан–24, що здiйснював чартерний рейс «Одеса—Донецьк», під час посадки втратив керування і розбився. Упавши між злітними смугами, літак перекинувся і розколовся навпіл, але не загорiвся. Учора на мiсцi працювала комiсiя на чолi з віце–прем’єр–міністром Олександром Вілкулом. За фактом аварії літака розпочато кримінальне провадження. «Чорних скриньок» станом на 14.00 учорашнього дня знайдено не було.
Вiдомо, що на борту перебувало 52 особи. В обласнiй травматологічнiй лікарні досi перебувають семеро постраждалих iз травмами різного характеру, одного госпіталізовано до ЛОР–відділення центральної міськлікарні. Внаслідок аварії загинуло п’ятеро людей. Серед них — помічник голови Одеської обласної ради Валерій Бобков і два заступники голови Одеської облради Олексій Горбатенко й Олександр Грушевич. Також відомо, що на борту перебували начальник Одеського міськуправління капітального будівництва Анатолій Рагулін, очільник міського МРЕО Владислав Богомолов, прокурор Ростислав Крикливий, співробітник облпрокуратури Михайло Чорний та співробітник облуправління юстиції Олександр Шабловський. Усi вони разом з iншими пасажирами — затятi вболівальники, які летіли в Донецьк на матч між «Шахтарем» і «Боруссією».
Літаку Ан–24, що розбився, було 40 років. Після НП його власнику — авіакомпанії ТОВ «Південні авіалінії» — заборонили здійснювати рейси (ТОВ має чотири літаки, хоча і не працювало на ринку регулярних авіаперевезень. — Авт.). Мер Донецька Олександр Лук’янченко також підтвердив інформацію, що другому пілотові екіпажу було всього 23 роки. А Олександр Вілкул повідомив, що під час вильоту жодних технічних проблем машина не мала, всі допуски, всі льотні книжки і дозволи були.
Поки триває розслідування, Держслужба з питань надзвичайних ситуацій висунула попередню версію причин катастрофи: при здійсненні аварійної посадки лайнер виїхав за межі злітно–посадкової смуги. Однією з вірогідних причин цього називають сильний туман. «Літак приземлявся в густому тумані, видимість становила не більше трьох метрів. Із першого разу приземлитися не вдалося, і він пішов на друге коло. При повторному приземленні шасі зачепилося за електроопору, після чого у лайнера відвалився хвіст, і він звалився», — повідомило джерело в облуправлінні Держслужби з надзвичайних ситуацiй. В інтерв’ю «5–му каналу» один iз членів екіпажу, який у цьому рейсі проходив стажування і перебував у кабіні пілотів, розповів, що коли командир ухвалив рішення зайти на друге коло, загорівся правий двигун і почав диміти лівий. Потім лайнер упав на землю, розвалився і почав горіти.
«Технічні неполадки могли бути. Однак, найвірогідніше, причиною катастрофи став людський чинник. Можливо, пілот не розрахував видимість», — вважає майстер iз пілотажу Микола Тарасевич. Очевидці НП розповідають, що люди вилазили зі щілин і велетенських дірок, які утворилися в лiтаку пiсля падiння. Усі вони перебували в шоковому стані, молилися. «Це диво, що літак не вибухнув, інакше живих би не залишилося», — констатує Олександр Лук’янченко.
Донецьке летовище спершу закрили, а всі літаки перенаправляли у Маріуполь. Але вiдучора аеропорт ім. Прокоф’єва працює у штатному режимі.