Пройшло лише півроку, вiдтодi як українські дороги доводили до стану «європейських» напередоднi міжнародного футбольного чемпіонату, але знову, як кажуть у народi, «сніг зійшов разом з асфальтом». Невдоволені громадяни змогли «достукатися» до Прем’єра Миколи Азарова, написавши на його сторінці у «Фейсбуці», що на закупівлю деталей до імпортних автомобілів держава щорічно витрачає значні суми грошей, які йдуть за кордон. Микола Янович пояснив, що проблеми з дорожнім покриттям виникли внаслідок зимових температурних перепадів.
Учора на засіданні уряду Азаров порадив сконцентрувати ресурси і зусилля на ремонті українських доріг. Питання доручив узяти під особистий контроль віце–прем’єрові Олександру Вілкулу. «Сьогодні як ніколи нашими дорогами проїхати складно, а іноді просто неможливо. Нинішня зима остаточно доконала багато кілометрів доріг і вулиць. Водії та пішоходи обурені таким поганим станом доріг», — розповів міністрам Микола Янович. — Руйнується дорожнє покриття на міських вулицях, комунальних дорогах, на старих автомобільних дорогах загального користування. Без сліз неможливо дивитися на дорогу Київ — Одеса, на ділянці дороги Хмельницький — Чернівці. Або спробуйте проїхати від Сум до Києва... Не краща ситуація і з дорогами комунальної власності. Як приклад, Кільцева дорога навколо Києва. Жоден обласний центр не може похвалитися гарними дорогами».
Прем’єр–міністр дав завдання Державному агентству автомобільних доріг України до кінця тижня скласти перелік доріг, які першочергово необхідно ремонтувати. «У мене є запитання і до «Укравтодора». Чому досі на затвердження уряду не поданий перелік об’єктів дорожнього господарства, фінансування робіт на яких буде здійснюватися в поточному році? Даю на цю роботу тиждень», — підкреслив Прем’єр–міністр.
Як розповів під час засідання Азаров, у січні «Укравтодор» отримав 417 млн. грн із держбюджету. Водночас, зазначив Прем’єр, держагентству потрібно не менше 2 млрд. грн. Він вважає, що якусь частину коштів на ремонт доріг мають виділяти і місцеві бюджети.
Нагадаємо, на ремонт доріг до Євро–2012 в Україні було виділено близько 2 мільярдів доларів, або більше 15 млрд. гривень. Про це у травні 2012 року під час прес–конференції розповів голова комісії з реорганізації Державної служби автомобільних доріг України Євген Прусенко.
Нещодавно прокуратура знайшла у діяльності «Укравтодора» порушень на 177 мільйонів гривень (більше про це — у вiвторковому номері «УМ»).
За інформацією ЗМІ, «Укравтодор» має великі борги перед іноземними банками. Як повiдомляє газета «Діло», у бюджеті на 2013 рік передбачено 13,7 млрд. грн на фінансування потреб держслужби, з яких 60% піде на виплати відсотків за взятими раніше кредитами.
«УМ» поки не добилася коментаря від «Укравтодора», проте на сайті цього держагентства у рубриці «реагування на критику» вказано, що інформація, вміщена у виданні «Ділова столиця», в якій iшлося про 40–відсоткові відкати чиновникам від вартості проекту, не є правдою. Тобто закиди багатьох громадян, мовляв, варто менше красти на ремонті доріг, і тоді вони не будуть псуватися через кілька місяців експлуатації, чиновники спростовують.