На останній колегії Генпрокуратури, присвяченій дотриманню законодавства у сфері автодорожнього комплексу, керівництво Різницької розкритикувало діяльність Міністерства інфраструктури та Державного агентства автомобільних доріг. Мовляв, у їхній діяльності є «суттєві проблеми». Адже органи державної виконавчої влади та місцевого самоврядування неефективно використовують субвенції, спрямовані державою місцевим бюджетам на будівництво, ремонт і утримання вулиць i доріг комунальної власності.
Ситуацію, що називається, вивчали на місцях направлені з центру перевіряльники Генпрокуратури. За словами керманича ГПУ Віктора Пшонки, у Вінницькій, Донецькій, Дніпропетровській, Івано–Франківській та Київській областях встановлено факти здійснення держзакупівель, які стосуються будівництва, ремонту і утримання вулиць i доріг, без відповідних процедур на суму більш ніж 45 мільйонів гривень. А загалом завищення обсягів i вартості дорожніх робіт у 2012 році становить майже 177 мільйонів гривень!
«Як наслідок, до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення службовими особами територіальних підрозділів «Укравтодору» трьох злочинів і заявлено позов про стягнення коштів у сумі понад один мільйон гривень, — зазначає пан Пшонка. — Звертаю увагу, що через відсутність контролю керівників територіальних підрозділів «Укравтодору» за використанням державних коштів розповсюджено факти непідтвердження виконаних робіт документами первинного обліку».
На думку керманича Різницької, зараз потрібно посилити контроль Державної фінансової інспекції за усуненням виявлених під час ревізій порушень. «Загалом проведеними Держфінінспекцією ревізіями територіальних служб автомобільних доріг та дочірніх підприємств ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», за два останні роки встановлено порушення, що призвели до збитків на суму 225 мільйонів гривень», — додає Генпрокурор. І нагадує, що лише впродовж останніх двох років загальна сума коштів, виділених Державному агентству автомобільних доріг, становить майже 38 мільярдів гривень. За вказаний період здійснено закупівель на суму 11 млрд. грн. Але поза процедурами закупівель, за даними очільника ГПУ, було укладено договори на суму понад 4 млрд. грн.
«Тут потрібне негайне втручання. Хочу, щоб ви зрозуміли загостреність ситуації та всю відповідальність за очолювану вами ділянку роботи, — звернувся до підлеглих прокурорів під час колегії Віктор Пшонка. — Реагуючи на такі факти, минулого року прокурори порушили 25 кримінальних справ, до дисциплінарної відповідальності притягнуто 76 службових осіб, з яких 22 з органів контролю».
Тож не дивно, що Генпрокуратура нарахувала збитків через виявлені правопорушення у сфері автодорожнього комплексу майже на 114 млн. грн. А за результатами планової перевірки ГПУ, до ЄРДР внесено 105 кримінальних правопорушень.
У Генпрокуратурі наголошують, що саме через стан доріг, який не відповідає сучасним вимогам, у державі не зменшується кількість ДТП, скоєних iз вини власників вулично–шляхової мережі. За даними ГПУ, минулого року травмовано 290 осіб (у тому числі загинуло 44 людини).
ДО РЕЧІ
У Житомирській області автотранспортне підприємство за наявності боргів iз зарплати «позичило» керівнику понад мільйон гривень. Як повідомила керівник прес–служби прокуратури Житомирської області Тетяна Гоша, прокуратура пред’явила до суду позов про стягнення з одного з керівників ДП «Житомироблавтодор» завданого державі збитку на суму понад 1 млн. грн. Адже керівник на очолюваному ним підприємстві отримав як безвідсоткову позику 1 млн. 250 тис грн., згодом витративши на власні потреби 1 млн. 50 тис грн. Витрачену суму безпідставно списали за рахунок підприємства в той час, коли залишалися невиплаченими борги iз зарплати працівникам підприємства, кредитiв та інших фінансових зобов’язань. Унаслідок цього державному підприємству завдано значних матеріальних збитків, зазначають у прокуратурі Житомирщини. За даним фактом прокуратура області відкрила кримінальне провадження щодо ч. 2 ст. 364 КК (зловживання владою або службовим становищем, що спричинило тяжкі наслідки), розпочато досудове розслідування.