Маршрутки виявилися «міцними горішками». Вони не тільки завоювали надійну нішу на ринку перевезень, а й почали організовано, в цивілізований спосіб обстоювати свої права. Зокрема, звернулися по захист до Антимонопольного комітету України (АМК). Водії маршруток стверджують, що в регіонах виграти конкурс на перевезення пасажирів чи отримати ліценцію добросовісному підприємцю стає все важче — у цій сфері процвітає «кумовство», «сватовство». АМК у відповідь провів комплексну перевірку діяльності обласних автотранспортних управлінь. Було виявлено близько ста порушень законодавства про захист економічної конкуренції, повідомляє прес-служба АМК. Зокрема, розпочато розгляд 8 справ, надано 12 обов'язкових для виконання рекомендацій. За висновками фахівців антимонопольного законодавства, порушення виникають, насамперед, у процесі ліцензування перевізників та під час проведення конкурсів на обслуговування маршрутів.
Одна з головних причин такої значної кількості порушень — суміщення облавтоуправліннями функцій державного контролю та підприємницької діяльності. АМК поділився своїми спостереженнями з урядовцями під час розширеної міжвідомчої наради, яку скликали за його ініціативою. Над «маршруточними» проблемами замислилися відразу три відомства — Мінтранс, Мінфін та Мінекономіки. До дискусії долучився голова підкомітету Верховної Ради України з питань автомобільного транспорту та дорожнього господарства, народний депутат України Орест Климпуш. Нарада увінчалася домовленістю ініціювати перед Кабміном реорганізацію обласних автотранспортних управлінь Мінтрансу. АМК наполягатиме, аби функції держконтролю та підприємницької діяльності було відокремлено одна від одної.