Дві найбільші японські авіакомпанії — ANA (All Nippon Airways) та JAL (Japan Airlines) — оголосили вчора, що призупиняють польоти літаків «боїнгiв» «Дрімлайнер» (Boeing 787 Dreamliners) після того, як один iз літаків здійснив аварійну посадку через несправнiсть. Ідеться про літак «Олл Ніппон Ейрвейз», що здійснював рейс iз префектури Ямагуті й змушений був піти на аварійну посадку невдовзі після вильоту. Пілоти вирішили посадити машину, коли на дисплеї з’явилося повідомлення про несправність батареї. Міністерство транспорту Японії повідомило, що в кабіні пілотів з’явився дим i дивний запах. Відразу після посадки з літака евакуювали всіх 129 пасажирів та 8 членів екіпажу, ніхто не постраждав. «Олл Ніппон Ейрвейз» має у своєму парку 17 літаків «Дрімлайнер» (назва яких перекладається як «лайнер мрiї»).
Авіакомпанія «Джапан Ейрлайнз» також вiдучора призупинила польоти всіх своїх семи «Дрімлайнерiв», пояснивши, що 8 січня на борту одного з таких літакiв спалахнула пожежа невдовзі після того, як він приземлився у Бостоні. Також повідомлялося про деякі проблеми з гальмами.
Боїнг–787 «Дрімлайнер» є одним iз найсучасніших авіалайнерів світу. Значна частина його корпуса виготовлена з легких композитних матеріалів на основі вуглепластиків. Американська компанія витратила на його розробку десятки мільярдів доларів і планувала, що він стане головним конкурентом останнiй моделі європейського «Аеробуса». Але нещодавно в літаках «Дрімлайнер» виникли найрізноманітніші несправності, зокрема витікання пального, поява тріщин на лобовому склі, займання електропроводки та інші негаразди. Через збільшення кількості несправностей у «Дрімлайнерах» американська та японська влада оголосили про проведення перевірки на заводах, де виготовляють цi лiтаки. Минулого тижня Федеральне управління авіації США оголосило про проведення масштабної перевірки конструкції, процесів виробництва і зборки лiтаків «Дрімлайнер».
Проблеми з «Дрімлайнерами» набирають системного характеру. Учора найбільша індійська авіакомпанія «Ейр Індія» повідомила про початок перевiрки всіх придбаних у США і вже введених в експлуатацію машин «Дрімлайнер». Загалом, у рамках багатомільярдного контракту «Ейр Індія» замовила у «Боїнга» 27 літаків цього типу, але на цей час виробник устиг поставити індусам лише шість, решта має надійти до 2016 року. Тепер влада Індії розглядає можливість перегляду контракту.
Польща замовила у «Боїнга» вісім «Дрімлайнерiв». Перший переліт у грудні минулого року «польського» «Дрімлайнера» з пасажирами з Нью–Йорка до Варшави висвітлювали польськi ЗМІ мало не як національне свято. Але тривало воно недовго, оскільки і поляки вже виявили у своєї «першої ластівки» недоробки у механічній та електронній системах, проблеми з керуванням літаком. Минулого місяця з огляду на несправності були відмінені рейси польських «Дрімлайнерів» до Відня, Лондона та Мюнхена, а машина, яка все ж вирушила у рейс до Праги, летіла на висоті 4,5—4,8 км замість 10—12 км, оскільки виникли клопоти зi... щілиною у дверях.