У Верховній Раді оголошено перерву
Після ранкових голосувань щодо програми діяльності уряду та законопроекту про пропорційну виборчу систему відбулося екстрене засідання фракції “Наша Україна”. >>
Георгiй Кiрпа, мiнiстр транспорту i лiдер «Вiдродження».
Навряд чи в усіх попередніх, не кажучи вже про нинішній, урядах України знайдеться хоча б півдесятка таких міністрів (про прем'єрів наразі не йдеться), яких би послідовно, вперто й цілком серйозно «сватали» на роль Президента. А той факт, що Георгія Кірпу й досі, коли, здавалося б, для цього вже немає жодних підстав, дехто розглядає як цілком реального наступника Леоніда Кучми, є зайвим доказом приналежності головного «транспортника» України до важкої «політичновагової» категорії. Зрештою, на відміну від багатьох своїх колег по Кабміну, прізвища яких відомі хіба що вузькопрофільним спеціалістам та журналістам, а «широким масам» нічого не говорять, Кірпа постійно підігріває до себе інтерес як політичних та економічних кіл, так і «пересічних» громадян. Перші, скажімо, раніше гаряче обговорювали суперництво керівника Мінтрансу з керівництвом Київської міськдержадміністрації часів «наїзду» влади на Олександра Омельченка як голову КМДА через досягнення пенсійного віку. Тоді в певних прошарках українського політикуму з'явилися чутки про те, що Кірпа претендує на владу в столиці, тому й висунув ідею будівництва в Києві ще одного мосту через Дніпро (таки й справді потрібного перенасиченому транспортом місту). Тоді, щоправда, КМДА вирішила не відставати від Мінтрансу й узялася розробляти проект будівництва нового мосту власними силами, а мер Омельченко заявив, що довірить Кірпі будувати міст хіба що в себе на дачі. Однак щойно увага до протистояння дещо послабилася, як Георгій Миколайович виступив із новим піар-проектом: як повідомляють деякі ЗМІ, пан міністр запропонував столиці якнайшвидше організувати транспортне сполучення між Київським вокзалом та Борисполем. А в разі, якщо київська влада зволікатиме, знайдуться, мовляв, й інші бажаючі прокласти залізничні колії там, де треба.
Однак попри те, що ще за рік до виборів шанси Георгія Кірпи на перемогу в президентських перегонах-2004 розцінювалися як високі (згідно з опитуванням Інституту трансформації суспільства, у листопаді 2003 вихід у другий тур президентських виборів пари Ющенко—Кірпа пророкував, скажімо, БЮТівець Левко Лук'яненко, більше того, такий же прогноз зробила й нинішня прес-секретарка Віктора Януковича (!), а тоді ще журналістка «Радіо Свобода» Ганна Герман-Стеців), нині вже майже очевидно, що в президенти міністр транспорту й керманич української залізниці не піде. Принаймні цього року. Бо на майбутнє у Георгія Миколайовича плани вельми амбіційні, про що свідчить поспішне створення нової, «профільної» партії залізничників «Відродження», яка стала 97-ю за рахунком у реєстрі політичних партій України. Судячи з активності, з якою керівництво новонародженої політичної організації взялося розбудовувати її інфраструктуру, на парламентських виборах-2006 лідер «Відродження» планує урвати чималий куш електоральних симпатій. І дарма заяву начальника львівського відділення Укрзалізниці Богдана Піха про те, що потенційних членів партії налічується понад мільйон — 600 тисяч працівників і 400 тисяч пенсіонерів підприємства, плюс іще шляховики та авіатори — політичні оглядачі зустріли кривою посмішкою й значною долею скепсису. Кажуть же — люди зібралися серйозні, слів на вітер не кидають...
«Ми з Одеської залізниці, звичайні працівники. Будь ласка, напишіть про те, що нас силою заганяють у нову партію Кірпи! Ми опираємося, як можемо, але вони через відділ кадрів змушують заяви писати — кажуть, що всіх, хто не напише, просто позвільняють!». Цей крик душі днями пролунав у телефонній слухавці відділу політики «УМ». Співрозмовник, кілька разів попросивши вибачення за те, що не може назвати свого прізвища, розповів: до «Відродження» заганяють навіть тих залізничників, які вже мають партійний квиток інших політичних сил. «Кажуть, вибирайте, що вам дорожче — ваша партія чи робота, — пояснив чоловік. — А людям же якось годувати родину треба... Ми, звісно, будемо терпіти до останнього, але не виключено, що таки доведеться вступити до Кірпи. Оце зібралися колективом і вирішили вам подзвонити — хоч напишіть про це, аби люди знали, який він (Георгій Кірпа. — Авт.) самодур»...
І така ситуація, судячи з усього, склалася не лише на Одещині. Як повідомляє у розповсюдженій з цього приводу заяві Харківська обласна організація партії «Реформи і порядок», з початку липня відбувалися наради керівників Лозівського залізничного вузла, «на яких працівників залізниці зобов’язували стовідсотково вступити до партії «Відродження». «Відповідні накази, — зазначається в заяві ПРП, — про обов’язковий вступ до вказаної партії надійшли від керівництва Південної залізниці». Харківські «порядні реформатори» також наголошують на тому, що «заяви про вступ до «Відродження» примушують здавати до відділів кадрів тієї ж Укрзалізниці й роблять висновок: «Таким чином, міністр прагне зробити з державного підприємства кишенькову партію для задоволення власних політичних амбіцій». Інтернет-видання «Українська правда», у свою чергу, наводить дані із власних джерел про те, що «у лікарні залізничників Артемівська (Донецька область) медпрацівників також скопом заганяють у партію», при цьому «збираючи по 25 гривень вступного внеску і 15 гривень на квартал членського внеску».
Серйозні люди, серйозна партія, серйозні плани на майбутнє?
Після ранкових голосувань щодо програми діяльності уряду та законопроекту про пропорційну виборчу систему відбулося екстрене засідання фракції “Наша Україна”. >>
Доки український парламент, попри майданні обіцянки, не поспішає саморозпускатися, а ідея загальної децентралізації влади лишається в проектах, політики місцевого рівня вирішили взяти ініціативу в свої руки і почати ділитися досвідом та налагоджувати співпрацю з колегами, не чекаючи вказівок згори. >>
Прокурор Черкаського району Руслан Олійник, він же син екс-мера Черкас і відомого народного депутата України Володимира Олійника, нині у реанімації. Туди він потрапив після того, як районну прокуратуру пікетували черкаські активісти, вимагаючи його відставки. >>
Верховна Рада, котра ніяк не зважиться на «суїцид», помалу викликає гостре роздратування у найбільш палких прихильників дострокових парламентських виборів. Цього тижня із незвичною для себе різкою риторикою виступив депутат від «УДАРу» Павло Розенко, котрий заявив наступне: «УДАР» наполягатиме, щоб на одному з перших засідань через два тижні було все-таки проголосовано постанову (про саморозпуск), яка була підписана трьома політсилами... >>
Як уже повідомлялося, спікер розпущеного парламенту Олександр Мороз планує скликати 4 вересня сесію ВР. На заваді цьому можуть стати досить цікаві чинники. >>