Нещодавно на Камерній сцені Національного театру імені Івана Франка незвичайне дійство влаштували вихованці та педколектив київської гімназії №56. День народження навчального закладу, історія діяльності якого започаткована ще 1882 року, відзначили урочистою презентацією посібника «Інновації в сучасній школі у контексті педагогічних культур», який підготували разом з інститутами педагогіки НАПН України та інноваційних технологій і змісту освіти МОН, Київським лінгвістичним університетом, управлінням освіти Печерської райдержадміністрації Києва та Державною науково–педагогічною бібліотекою імені Василя Сухомлинського і видали за підтримки держпідприємства «Мистецький арсенал».
«Незалежна Україна як повітря, як води потребує нової школи, яка хоч на крок ітиме попереду суспільства, нової за змістом, за системою і технологією навчання і виховання», — ці слова у новій книзі серед титульних інноваційних дороговказів для освітян. На 350 сторінках нового видання зібрані статті переважно науковців і учителів–практиків, а також представлені думки батьків і учнів про сучасну середню школу.
Значний доробок у посібнику — від педагогів 56–ї гімназії. Як слушно сказав один iз гостей презентації–свята, на базі цього столичного навчального закладу можна організувати інститут вдосконалення вчителів.
«Нині гімназія №56 Печерського району Києва — це сучасний інноваційний навчальний заклад, що розвиває здібності, обдарування, творчі нахили, виховує лідерів, — констатує її директор Діна Іллівна Петренко. — Пріоритети гімназії — це сучасні освітні технології й особистісно зорієнтоване навчання та виховання дітей». Учні гімназії з 1–го класу вивчають англійську мову, з 5–го — німецьку, а з 8–го — на вибір іспанську або французьку. Заклад співпрацює з посольствами Королівства Нідерланди, Іспанії, Македонії, Британською Радою в Україні, урядовою організацією Learning and Teaching Scotland. Старшокласники гімназії вивчають спецкурси з краєзнавства Великобританії і США, ділової англійської, поглиблено знайомляться з англійською й американською літературою. «Основою для освіти ХХІ століття є розвивальна, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти й саморозвитку, уміє використовувати здобуті знання і вміння для творчого вирішення поставлених завдань, працювати у високотехнологічному інформаційному просторі, критично мислити і змінювати себе і світ, здатна до змін на краще, — переконана Діна Петренко. — Саме становлення такої особистості потребує від навчального закладу генерації й акумулювання інноваційних ідей у змісті, формах організації навчально–виховного процесу, визначення нових стратегій діяльності».
Дуже важливими для практичного застосування освітян є знання про функціонування і методи роботи навчальних закладів за кордоном. У вищезгаданому посібнику можна почитати ґрунтовні розповіді про навчання і виховання дітей у Великій Британії, Японії, Канаді, Чехії, Іспанії, Німеччині, Франції, Шотландії, Швейцарії та США. Всюди дискутують про обсяг знань, які мають надавати учням у навчальних закладах, критерії оцінок, взаємодію сім’ї і школи у навчально–виховному процесі. Тому, щоб ефективно вибудовувати систему середньої освіти в Україні, важливо знати зарубіжний досвід, вести діалог між педагогічними культурами різних країн.