Інновації з досвідом

26.12.2012
Інновації з досвідом

Директор київської гімназії №56 Діна Петренко (друга справа) вважає, що навчання сучасної дитини потребує нових підходів.

Нещодавно на Камерній сцені Національного театру імені Івана Франка незвичайне дійство влаштували вихованці та педколектив київської гімназії №56. День наро­дження навчального закладу, історія діяльності якого започаткована ще 1882 року, відзначили урочистою презентацією посібника «Інновації в сучасній школі у контексті педагогічних культур», який підготували разом з інститутами педагогіки НАПН України та інноваційних технологій і змісту освіти МОН, Київським лінгвістичним університетом, управлінням освіти Печерської райдержадміністрації Києва та Державною науково–педагогічною бібліотекою імені Василя Сухомлинського і видали за підтримки держпідприємства «Мистецький арсенал».

«Незалежна Україна як повітря, як води потребує нової школи, яка хоч на крок ітиме попереду суспільства, нової за змістом, за системою і технологією навчання і виховання», — ці слова у новій книзі серед титульних інноваційних дороговказів для освітян. На 350 сторінках нового видання зібрані статті переважно науковців і учителів–практиків, а також представлені думки батьків і учнів про сучасну середню школу.

Значний доробок у посібнику — від педагогів 56–ї гімназії. Як слушно сказав один iз гостей презентації–свята, на базі цього столичного навчального закладу можна організувати інститут вдосконалення вчителів.

«Нині гімназія №56 Печерського району Киє­ва — це сучасний інноваційний навчальний заклад, що розвиває здібності, обдарування, творчі нахили, виховує лідерів, — констатує її директор Діна Іллівна Петренко. — Пріоритети гімназії — це сучасні освітні технології й особистісно зорієнтоване навчання та виховання дітей». Учні гімназії з 1–го класу вивчають англійську мову, з 5–го — німецьку, а з 8–го — на ви­бір іспанську або французьку. Заклад співпрацює з посольствами Королівства Нідерланди, Іспанії, Македонії, Британською Радою в Україні, урядовою організацією Learning and Teaching Scotland. Старшокласники гімназії вивчають спецкурси з краєзнавства Великобританії і США, ділової англійської, поглиблено знайомляться з англійською й американською літературою. «Основою для освіти ХХІ століття є розвивальна, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти й саморозвитку, уміє викори­стовувати здобуті знання і вміння для творчого вирішення поставлених завдань, працювати у високотехнологічному інформаційному просторі, критично мислити і змінювати себе і світ, здатна до змін на краще, — переконана Діна Петренко. — Саме становлення такої особистості потребує від навчального закладу генерації й акумулювання інноваційних ідей у змісті, формах організації навчально–виховного процесу, визначення нових стратегій діяльності».

Дуже важливими для практичного застосування освітян є знання про функціонування і методи роботи навчальних закладів за кордоном. У вищезгаданому посібнику можна почитати ґрунтовні розповіді про навчання і виховання дітей у Великій Британії, Японії, Канаді, Чехії, Іспанії, Німеччині, Франції, Шотландії, Швейцарії та США. Всюди дискутують про обсяг знань, які мають надавати учням у навчальних закладах, критерії оцінок, взаємодію сім’ї і школи у навчально–виховному процесі. Тому, щоб ефективно вибудовувати систему середньої освіти в Україні, важливо знати зарубіжний досвід, вести діалог між педагогічними культурами різних країн.

  • За що воюємо на Донбасі?

    У Станично-Луганському районі Луганської області, більша частина якої підпорядкована Україні, із 24 середніх шкіл усього дві школи є українськомовними. Одна з таких шкіл — Чугинська загальноосвітня І — ІІІ ступенів, де впродовж 15 останніх років навчання здійснюється винятково державною мовою. >>

  • «Ми розробили тести, здатні розпізнати справжнього вчителя»

    Останнім часом в iнтернеті з’явилися повідомлення про суперечності та недоліки, що нібито притаманні визнаному лідеру педагогічної освіти України Національному педагогічному університету імені М. П. Драгоманова, помилки, допущені його керівництвом тощо. Складається враження, що «хтось» прагне системної дискредитації вишу. >>

  • Майбутнє пам’яті

    Якою була б сьогодні Україна, якби 25 років тому на полицях наших книгарень з’явилися сотні видань про українську історію і культуру — для дітей і дорослих? А школи отримали б новенькі комплекти репродукцій картин видатних українських художників на історичну тематику, портрети знаних постатей, краєвиди природних перлин України? >>

  • «ХНУРЕреволюція»

    Міністерський аудит виявив у Харківському національному університеті радіоелектроніки багатомільйонні розтрати, у результаті чого одразу три проректори позбулися своїх посад. Але, незважаючи на сенсаційність цього повідомлення, його важко назвати фінальним акордом війни, що триває у цьому ВНЗ з осені минулого року. >>

  • Луцький уже йде на посадку?

    Максим Луцький та весь екіпаж колишніх керівників Національного авіаційного університету чекає для себе «льотної погоди». Екс-депутат ВР від Партії регіонів, екс-голова Солом’янської райдержадміністрації Києва, екс-проректор НАУ, близький товариш сановитих утікачів Дмитра Табачника та Рената Кузьміна, Луцький прагне позбутися хоча б одного «екс» — разом із чотирма колегами з керівної верхівки НАУ, звільненими в.о. ректора університету через незаконне призначення та заключення контрактів екс-ректором Миколою Куликом з перевищенням службових повноважень. >>

  • Усе почалося з Брейгеля...

    Не кожна школа може похвалитися багаторічною історією. Столична Предславинська гімназія №56 функціонує в ошатному приміщенні колись міського училища для однорічного навчання грамоти дітей малозабезпечених киян, ухвалу про створення якого прийняла Київська міська дума ще у 1902 році. >>