Бюджетні авіалінії витісняють з ринку великі авіакомпанії. Як повідомляє «Німецька хвиля», великим авіаперевізникам невигідно обслуговувати рейси на малі відстані. Тому найбільша німецька компанія «Люфтганза», щоб зменшити збитки, з наступного року скорочує рейси в Європі й передає їх своєму дочірньому лоукосту «Германвінгз» (Germanwings). Керівник «Люфтганзи» Крістоф Франц пояснив, що ситуація серйозна. Мовляв, це останній шанс концерну залишитися на європейському ринку. «Дочці» передадуть близько тридцяти рейсів. Незабаром літаки «Люфтганзи» доправлятимуть пасажирів тільки до Франкфурта–на–Майні та Мюнхена, а також здійснюватимуть тривалі авіаперельоти з цих міст і Дюссельдорфа. На думку Франца, такого рішення не уникнути. Інакше концерну довелося б скорочувати штат — наразі прибутковими для «Люфтганзи» є лише далекі рейси.
Світ авіаперевезень у Європі за останнє десятиліття змінився. Компаніям–«динозаврам», таким як «Люфтганза», «Ейр Франс», KLM чи «Брітіш ейрвейз», нині ледве вистачає місця. Адже приблизно 35 відсотків ринку відвоювали дешеві авіаперевізники, так звані лоукостери. Тому пасажири почали сприймати авіатранспорт по–іншому. Люди вже не хочуть платити по кілька сотень євро за внутрішні рейси і додатковий комфорт бізнес–класу, надаючи перевагу, можливо, менш комфортним, зате значно дешевшим перельотам. І великі авіакомпанії змушені з цим рахуватися. Попередники Франца не відводили «Германвінгз» значної ролі в концерні «Люфтганза». Натомість зараз дочірня компанія стрімко набирає обертів.
Інші великі компанії також зробили висновки: «Брітіш ейрвейз» узагалі відмовилися від внутрішніх рейсів, іспанська «Іберія» вже передала їх своїм дешевшим дочірнім фірмам. У «Люфтганзи» досі чіткого антикризового плану не було, але його запровадять у 2013–му.
Зміни з переходом «Люфтганзи» переважно на лоукостовий «Германвінгз» відчують усі: пасажири літатимуть дешевше, персонал — за меншу зарплату. Бізнес–клас ліквідують, але залишать у перших рядах «преміум–зону», де більше місця й безкоштовне обслуговування — за додаткових 30 євро до ціни квитка. Щось подібне нині пропонують лоукостові авіакомпанії на кшталт уже знайомого українцям «Візз ейра». Флот нової авіакомпанії складатиметься з 90 літаків, які, за прогнозами маркетологів компанії, мають перевозити на рік до 18 мільйонів пасажирів та конкурувати з бюджетними авіалініями на кшталт «Райанейр» та «Ізіджет».