Днями повноважні представники публічного акціонерного товариства «АвтоКрАЗ» та Організації Об’єднаних Націй підписали договір, згідно з яким ООН купить одразу вісім виготовлених у Кременчуці вантажівок. Як повідомили власкору «УМ» у прес–службі підприємства, йдеться про повноприводні шасі та самоскиди «КрАЗ–63221» і «КрАЗ–65032», що використовуватимуться для обслуговування взимку стратегічної дороги Кабул — Мазарі–Шариф у далекому Афганістані. Для цього їх обладнають потужними імпортними снігоочисниками та «пилососами», а також спеціальними пристроями для розкидання солі й піску. Адже працюватимуть наші «КрАЗи» на найскладнішій і найвідповідальнішій ділянці згаданої «дороги життя», що з’єднує південну й північну частини Афганістану.
Зокрема, на перевалі Саланг із однойменним тунелем у горах Гіндукуша. Багатьом нашим співвітчизникам до болю знайома ця високогірна місцина ще з часів радянсько–афганської війни. Не лише тому, що на підступах до неї точилися жорстокі бої. У 1980 та 1982 роках унаслідок двох жахливих заторів після ДТП безпосередньо в тунелі Саланг (його довжина — 2,67 кілометра, з так званими вихідними галереями — 3,6 км) загинули близько двохсот радянських воїнів, які просто задихнулися там через брак кисню. А в 1997 році, під час громадянської війни в Афганістані, задля того щоб зупинити просування талібів углиб території країни, цей тунель узагалі підірвали, рух по ньому було відновлено тільки через 5 років.
Тепер же українські автомобілі–великоваговики вирушать на наїжджену дорогу, як кажуть, iз миром і, власне, убезпечуватимуть її від повторення подібних жахіть. Та ж таки ООН передасть згадані «КрАЗи» міністерству громадських робіт Афганістану. Водночас прес–служба товариства нагадує, що ПАТ «АвтоКрАЗ» було і залишається офіційним постачальником для ООН техніки як цивільного, так і військового призначення. У багатьох гарячих точках планети, де під егідою цієї найавторитетнішої міжнародної організації діяли миротворці, у тому числі й з України, кременчуцькі вантажівки зарекомендували себе якнайкраще. Тож і цей ООНівський вибір дорожньої техніки для Афганістану на підприємстві вважають зовсім не випадковим.