Перетинаючи темряву. У Києві презентували альбом рідкісної музики українських композиторів
Нещодавно в Києві відбулася презентація нового диска української музики для саксофона та фортепіано «Перетинаючи темряву». >>
«Тригрошова опера». Меккі — Костянтин Хабенський.
Режисер одного із найяскравіших спектаклів Москви — містер провокація російського театру Кирил Серебренніков. Своє творче амплуа він почав окреслювати ще в школі: першою його постановкою на шкільній сцені була вистава, присвячена Фрідріху Енгельсу. Театральні і кінороботи нещодавно призначеного художнього керівника Театру імені Гоголя — з цим рішенням культурного керівництва країни і досі намагаються сперечатися деякі актори цього театру — неодмінно збирали сотні найемоційніших рецензій у ЗМІ й тисячі відгуків у соціальних мережах. Одним із найбільш резонансних спектаклів в активі Серебреннікова є «Тригрошова опера» за Брехтом, яку він поставив у Московському художньому театрі імені Чехова.
«Будь–яка вистава — це гра, і мені здається, щось у ній обов’язково має бути впізнаваним», — у «Тригрошовій опері» цю свою думку режисер реалізував сповна. Виставу репетирували півтора року, протягом яких акторам довелося спробувати чимало з того, чого раніше на сцені робити не доводилося. У цьому спектаклі з волі режисера літають величезні скелети і гігантські надувні кулі, співаки і співачки під час виконання своїх партій, літає і сам головний герой, переживаючи найтрагічніші хвилини свого життя. Стиль вистави, яку називають маніфестом антигламурного мистецтва, нагадує синусоїду: ось вам зонги Пітчема, а ось — кислотні прийоми шоу–бізнесу. Режисер побудував свою постановку на активному контакті з глядачем — власне, сам Брехт до цього зобов’язує, а в одній із сцен глядачі матимуть змогу сфотографуватися з Костянтином Хабенським.
До Серебреннікова Брехта у МХТі ставили всього двічі, та й то не дуже вдало, і вистави ті на сцені довго не затримувалися. Тому це повернення «Тригрошової опери» до репертуару театру можна назвати ефектним і довгоочікуваним. Партнерами Хабенського у цьому спектаклі є Сергій Сосновський, Олексій Кравченко, Ксенія Лаврова–Глінка... Донедавна одну із ролей постановки виконувала Марина Голуб, яка нещодавно загинула в автомобільній аварії.
Вистава триває чотири години з двома антрактами. Дітям до шістнадцяти років її переглядати не рекомендують. У Києві «Тригрошову оперу» зіграють на сцені Національної опери України.
Нещодавно в Києві відбулася презентація нового диска української музики для саксофона та фортепіано «Перетинаючи темряву». >>
Відомо, що, аби врятуватися від сталінських репресій, Павло Тичина написав вірш «Партія веде». >>
«Моя найстрашніша книжка», — сказала в інтерв’ю для «Суспільного» Марія Матіос про свій новий роман «Жінці можна довіряти» (К.: А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2025). >>
У Київській опері відбулася прем’єра нового балету «Жізель». >>
Перша леді України Олена Зеленська взяла участь у підписанні меморандуму про впровадження українського аудіогіда в Музеї історії та культури Середньовіччя Клюні (Париж) та декларації щодо запровадження україномовних аудіогідів іще в 14 музеях, які входять до Paris Musées. >>
Знайдену у вересні в паризькому особняку картину фламандського живописця Пітера Пауля Рубенса «Христос на хресті», продали на аукціоні у Версалі за €2,3 мільйона. >>