Відтепер усіх дорогою до Південнобережжя через Ангарський перевал на висоті 752 метри над рівнем моря зустрічатимуть не тільки цілодобовий пост Державтоінспекції, численні рекламні білборди, ятки з місцевими смаколиками, а й підфарбований тролейбус «Шкода» ще чехословацького виробництва. Саме цей екземпляр за сорок років безупинної експлуатації найдовшою в Європі тролейбусною лінією перевіз не багато не мало — двадцять мільйонів пасажирів.
Цілком резонно, що рогатий трудяга навічно зупинився на Ангарському перевалі. Це найвища точка всього 80–кілометрового тролейбусного маршруті і саме тут 1959 року, коли його відкривали, поєднались на зустрічних курсах перші кримські «гірські» тролейбуси: один із Сімферополя, другий — з Алушти. Так принаймні пояснив на офіційній церемонії відкриття пам’ятника кримський прем’єр Анатолій Могильов, додавши при цьому, що на виготовлення постаменту «скинулися» виробниче підприємство «Кримтролейбус» і спонсори.
Ще цікава статистика. Виявляється, за 53 роки функціонування «Кримтролейбуса» його електротранспортом скористались більше шести мільярдів пасажирів. А це, як відомо, трохи менше нинішнього населення земної кулі.
ДО РЕЧІ
Днями до Севастополя прибув перший тролейбус, закуплений за тендером у ЗАТ «Львівський автобусний завод». Він вийде на лінію в районі Корабельної сторони. Упродовж місяця очікують ще на чотири машини. За словами глави міськдержадміністрації Володимира Яцуби, кошти, субвенцію, на нові придбання місто моряків отримало з держбюджету. Загалом же цьогорічна субвенція у розмірі 22 млн. гривень розрахована на десять львівських тролейбусів.