«Ліберті» з габаритами

23.10.2012
«Ліберті» з габаритами

Судно такого класу, як танкер «Ліберті», спущено на воду вперше за 20 років незалежності України. Фото з сайту blackseanews.net.

У Херсоні спустили на воду перший повнокомплектний танкер «Ліберті». За два десятиліття незалежності України він став поки що єдиним судном такого високого класу, збудованим вітчизняними корабелами. Щоб «довести до розуму» суперсучасне судно, робітникам Херсонського суднобудівного заводу знадобилася допомога миколаївських колег. Завдяки злагодженій роботі корабелів танкер побудували з випередженням графіка.

Судно збирали майже рік, а гроші на його будівництво — понад 50 мільйонів доларів — були виділені в рамках контракту з групою компаній SVL (Мальта). Як розповів «УМ» Олег Куп’янський, головний технолог Херсонського суднобудівного заводу, цей контракт передбачає спорудження трьох повнокомплектних танкерів подібного класу. Перший, найгабаритніший танкер «Ліберті», вже спущено на воду. Готовність другого і третього суден подібної серії на даний час складає, відповідно, 64% і 59,3%. «Під час будівництва ми врахували всі міжнародні вимоги нафтових компаній, а також екологів, — каже Олег Куп’янський. — Судно призначене для морського і змішаного («річка—море») транспортування сирої нафти та нафтопродуктів, зокрема бензину».

На спорудження танкера «Ліберті» були кинуті всі сили українських суднобудівників. Його збирали, що називається, «всім миром». Так, проект судна розроблений Морським інженерним бюро в Одесі. На миколаївському заводі «Океан» зварили і зібрали корпус судна. Пізніше каркас танкера перевезли на Херсонський суднозавод. Однак тут же з’ясувалося, що кваліфікація робітників не дозволяє виконати роботи вчасно. Тому в терміновому порядку довелося залучати фахівців із Миколаєва.

Водночас Герой України та екс–директор миколаївського заводу «Океан» Микола Романчук вважає нинішній спуск танкера на воду черговою показухою і нарікає: попри те, що і миколаївський, і херсонський суднозаводи регулярно звітують про спуск на воду великогабаритних суден, навести порядок на підприємствах галузі поки не вдається. «Робітники часто не отримують зарплату вчасно, а керівництво суднобудівних заводів не може забезпечити повноцінний менеджмент на підприємствах Миколаєва і Херсона через те, що йде постійна ротація кадрів «з політичних мотивів», — розповів Микола Романчук. — Усі бачать лише помпезні спуски на воду чергового судна і закривають очі на те, якою ціною забезпечується виконання замовлення».

Потрібно визнати, що ситуація на суднобудівних заводах України залишається складною вже багато років. Із трьох заводів Миколаєва (а саме в цьому місті зосереджено 60 відсотків усіх потужностей суднобудування нашої країни) нормально працює тільки один. А суднозавод у Херсоні поки не в змозі самостійно виконувати замовлення на спорудження танкерів через нестачу кадрів та сучасного обладнання.