Ще місяць тому можна було побачити безліч тютюнової реклами. Заклики «Купи пачку сигарет і поїдь в Париж», або ж «Спробуй нове, ще зовсім тобі невідоме» приваблювали насамперед молодь. Із прийняттям закону № 3778 від 16 вересня на території України реклама тютюну повністю заборонена — не лише у мас–медіа, на зовнішніх рекламних носіях , але й у мережі інтернет, у магазинах і кіосках. Заборонено спонсорство будь–яких акцій тютюновими компаніями, а також стимулювання до продажу цигарок. Важливим попередженням для потенційних порушників став штраф за недотримання закону — від 30 до 50 тисяч гривень. Експерти провели моніторинг і з’ясували, що «антитютюновий» закон переважно виконується.
Протягом вересня–жовтня 2012 року було здійснено моніторинг 116 кіосків, крамниць та супермаркетів у шести містах України. Згідно з результатами моніторингу, більшість закладів (98 відсотків) зняли рекламні постери та іншу продукцію, що вихваляє паління. «Загалом наш закон щодо заборони реклами виконується, — констатує директор громадської організації «Інститут Медіа Права» Тарас Шевченко, але звертає увагу й на низку порушень. — Наприклад, 42 відсотки обстежених торгових точок України (переважно це кіоски) не демонтували на вітринах засоби стимулювання продажу : підсвітки вітрин і навіть цілих торгових точок, кольорові блискучі плакати для виділення цигарок серед іншого товару, а також використання плакатів із характерними фігурами і лініями, такими ж, як і на сигаретних пачках. Тобто все це є порушенням норми про заборону стимулювання продажів сигарет».
Олена Дуб, координатор проекту «Київ без тютюнового диму», також вважає, що закон почав діяти, проте «нашою головною метою є абсолютне знищення тютюнової реклами в Україні, адже завдяки забороні реклами зменшиться кількість молодих курців». Постає питання: яким чином відсутність реклами відвадить юнь від бажання долучитися до «дорослого» світу курців? Психолог київської дитячої поліклініки №2 Тетяна Ященок запевняє : «Коли діти не бачитимуть реклами по телевізору, радіо, в інтернеті — відсоток їхнього зацікавлення зменшиться. А прийшовши в супермаркет, вони не бачитимуть звабливих рекламних оголошень». Проте, додає пані Тетяна, така соціальна політика спрацює в тому випадку, коли не палять батьки.
Нагадаємо, що до кінця 2012 року набувають чинності ще два антитютюнові закони: в Україні з’являться упаковки сигарет із спеціальними зображеннями наслідків куріння, а з 17 грудня буде забороненно курити у всіх громадських місцях, включаючи всі приміщення громадського харчування.