Осіння втома модних ідей?

17.10.2012
Осіння втома модних ідей?

Балет Національної опери допоміг фінальному шоу Олексія Залевського.

31–й Український тиждень моди закінчився прогнозовано ефектно — грандіозним шоу Олексія Залевського, і несподівано водночас — балетними па танцівників балету Національної опери на чолі з головним хореографом Денисом Матвієнком, які замість моделей демонстрували колекцію Залевського. Коли на подіумі на пуантах кружляють артисти балету з намальованими усмішками а–ля джокер, яка вже різниця, що за колекція? Перед показом Андре Тана посвячені перепитували, хто зі світових знаменитостей сидітиме в першому ряду на його шоу (дизайнер страшенно любить розбавляти місцевих селебрітіз міжнародними «обличчями», згадаймо Сніжану Онопко на подіумі, Періс Хілтон і сина Алена Делона у front row). Цей нехитрий маркетинговий хід дає 100% згадувань у пресі й сюжети на телебаченні. Цього разу перший ряд мала прикрашати актриса і модель Ольга Куриленко, але в останній момент вона змінила пріоритети. До речі, на осінньому UFW свіжою модельною зіркою міг похвалитися бренд kamenskakononova — їх показ відкривала Ірина Кравченко, манекенниця, що відкривала показ Alexander Wang, брала участь у шоу Prada, Jil Sander, Marni, Missoni та інших марок на європейських тижнях моди, які завершилися щойно перед українським.  

 

Принт приходить на виручку

На даному історичному витку мода взяла тайм–аут щодо нових образів і трендів. Поважні будинки моди граються в рококо і готику десь на периферії, вулицями ж крокують брючні костюми, мілітарі, класичні пальта, iron ladies і правильно до нудьги одягнені дівчата. Червоний колір сезону, фіолетовий чи хакі — це вже ігри глянцевих редакторів і стилістів. Тож можна сказати, українські дизайнери цілком у тренді — як і їх західні колеги, вони підхопили нині діючі тренди і з обережністю хірурга рухають їх за годинниковою стрілкою чи проти, як у кого виходить. А що рятує моду, коли переосмислили і 50–ті, і 30–ті, і 80–ті, і 70–ті, а нової якості від зіткнення старих ідей і нових можливостей немає? Правильно, принти.

Перший рівень впізнаваності одягу з колекції Лілії Пустовіт — авторські принти. Наступного сезону Лілія зміксувала орнаменти українських вишивок Західного Поділля та Вінниччини, розбила квіти, хрести, ромби на піксельні квадрати і отримала барвистий, яскравий одяг делікатного крою і стриманої пустовітівської елегантності. До речі, клієнткою Лілії Пустовіт, не виключено, може стати актриса Скарлетт Йоханссон: на недавній міжнародній вечірці голлівудській зірці настільки сподобалася сукня Пустовіт на одній з українок, що Скарлетт запитала ім’я дизайнера і контакти. Лілія пообіцяла передати для Йохансон lookbook своєї колекції.

Ксенія Кіреєва розбавила свою філігранну роботу зі шкірою у форматі «друга шкіра» принтами айсбергів і крижаних пейзажів Арктики — на футболках і взутті. Одеситка Лариса Лобанова, для якої принт часто слугує і натхненням, і відправною точкою, цього разу зробила колекцію про жінку–пташку — тому на її довгих у діл та довжиною міді сукнях сидять ластівки на дротах, вигинають шиї лебеді, летить крупне пір’я і — в дусі японського мистецтва — в очеретах гніздяться пернаті. Лариса каже, що її одяг найохочіше купують звільнені жінки Сходу — в Арабських Еміратах, Кувейті, тож, створюючи колекцію, вона в першу чергу орієнтується на свою аудиторію.

Олена Даць, чиї сукні купують як на Сході, так і на Заході (географія шоу–румів, де продаються її речі, промовляє краще за будь–які пости в «Фейсбуці»), влітку об’їхала 17 італійських фабрик тканин і вибрала собі ті квіти й «огірки», що інколи предивно складаються у великого метелика, які хотілося. Зрозумівши, що замовниці «найкраще беруть» вечірні та коктейльні сукні, власне романтичні сукні (тобто те, що виходить у Олени чудово), дизайнерка не витрачає фантазію на інші предмети гардеробу. Баски, волани, асиметричні оборки, американська пройма — нова колекція Даць позбавлена зайвих деталей і надмірного дизайнування, якими Олена грішила раніше, а романтичність і ніжні кольо­ри на тлі тьмяної архітектурності, чорного і скандинавського мінімалізму виглядають на диво свіжо.

Кольори майбутньої весни

У колекції Олени Даць є трохи синього кольору, який разом із зеленим вважається трендом наступних весни–літа. Неймовірно красивий зелений був у колекції Володимира Подоляна — особливо парки і блузи. Гарне поєднання шоколадного коричневого і синього зробила Крістіна Бобкова, правда, в тій колекції, яку вона вже показала на кількох європейських виставках, це поєднання було домінуючим, а для показу на UFW Крістіна дошила деякі комплекти — і сірий з чорним стали такими ж повноправними учасниками гри. У порівнянні з кількома минулими колекціями остання виглядала дещо жіночніше, не втративши при цьому своєї концептуальності. Гострі плечі, спідниці із легкої жатої бавовни, об’єм на стегнах у завужених спідницях, акцент у вигляді широких горизонтальних і вертикальних смуг плюс фірмовий квадратний крій і впізнаване «гострохарактерне взуття» дають прихильникам марки відчуття новизни і стабільності водночас.

Жіночнішими, при всій своїй мінімалістичній суворості і бельгійській уніфікованості, здалися мені і покази Лілії Літковської та Світлани Бевзи. Літковська блискуче, бездоганно, в своєму стилі попрацювала з декором а–ля горох — крупні дірки–горошини на шкіряних сукнях, спідницях, топах, шкіряні горошини на чорних матових тканинах, білий горох на високих чоботях. Дуже гарне моделювання силуету за допомогою чергування білих і чорних елементів у сукнях, спідницях, брючних костюмах, філігранний крій і спокійні, мінімалістичні трендові речі зі шкіри, переважно прямого крою. Світлана Бевза, яка зазвичай обходиться двома кольорами, а деколи й одним, додала до базового білого колорблокінг з яскраво коричневого, червоного, темно–синього і чорного, а на футболки і блузи помістила чоловіче обличчя в кубістичному виконанні. «Ця колекція присвячена моєму батькові, якого не стало цього року», — лаконічно пояснила Світлана. В колекції вона також активно використовувала прозорі тканини (які надовго зависли в трендах), піджаки oversize, просторі шорти і пишні спідниці. Ксенія Кіреєва, до речі, чудово «вкрапила» вузькими смужками прозорий пластик у сукні–футляри.

Бренд kamenskakononova став не тільки must have для вітчизняних фешіоністас, але й користується найбільшою популярністю серед дизайнерів, що співпрацюють із мережею Intertop у сегменті мас–маркет. Їх показу чекали не дарма. Чисті лінії, чисті кольори, точний, складний крій, максимальна лаконічність і… чуттєвість — завдяки легким тканинам, які створюють округлості (сукні–кейпи, спущені плечі) і м’яко коригують прямі лінії. Останній блок із червоних суконь навіяв асоціацію з червоними сукнями Valentino.

Мода від «дружин»

Кількість світських дівчат, які на подіумі UFW здобувають право називатися дизайнерами, зростає щороку — дружина футболіста Олександра Шовковського Ольга Альонова, дружина футболіста Віталія Реви Олена Рева, дружина футболіста Кахи Каладзе Анукі Арешидзе. А от Олена Мігдісова (Obrani) зробила показ незадовго до Тижня моди на окремому майданчику — вертолітному, який побудували для потреб Президента Януковича. Першою, так би мовити, освоїла круту локацію — продемонструвала можливості. Дружина голови адміністрації Президента Сергія Льовочкіна Зінаїда Ліхачова, яка пару сезонів пробувала себе в ролі дизайнера, знову переключилася на арт і була присутня на показах у ролі відданої клієнтки Артема Климчука.

Климчук продемонстрував хороший кастинг моделей, хороший саундтрек, дефіле і цілком ходову колекцію: грубі бавовняні плащі а ля шинель, грубий ажур светрів і широкі брюки для чоловіків; лінійка суконь із об’ємним пайєточним декором у вигляді кажанів. Стилістом колекції Артема Климчука виступила Ганна Осьмехіна, відома як стиліст гурту Kazaky, Лари Фабіан, Віри Брежнєвої та інших. До речі, співпраця стиліста і дизайнера на UFW уже не рідкість: Аліна Малюшкіна працювала з колекцією Крістіни Бобкової, Юлія Пеліпас — із Оленою Ревою, Ольга Ткаченко — з Анною Бублик, Тетяна Хмелівська — із маркою RITO.

У ногу з часом, втрачаючи самобутність

На 31–му українському тижні моди значну частину першого ряду займали іноземні журналісти, фотографи — Федеріко Палетті з італійського Vogue, Рос Астон із GARAGE Мagazinе, Бен Ферн із GQ, фешн–блогери Наталі Джус ( www.talesofendearment.com), Сара Бражовіч (www.sarabrajovic.com)  та інші, взагалі ж на UFW було акредитовано 200 представників ЗМІ.

Наталі Джус, яка одягається яскраво і жіночно, в інтерв’ю elle.com.ua відзначила цікавий парадокс української моди: «В цілому у мене склалося враження, що українська мода монохромна, у неї багато спільного з бельгійською стилістикою. Я не можу сказати «це сексуально» про більшість колекцій, які я бачила. І це дивно, адже на вулицях я відзначила зовсім протилежне — багато дівчат вибирають міні–спідниці і сміливі каблуки, яскравий мейкап і укладку навіть у будні». Дивно, що цю тенденцію помітила іноземка, а не вітчизняні критики. Бо якраз цього сезону я впіймала себе на думці, що наші дизайнери красиво і грамотно підтяглися до рівня передових ідей західних колег (а рівень таланту і майстерності можна порівнювати за однакової кількості грошей), але в процесі українська мода непомітно втрачає власне обличчя. І парадоксально (уявляю, скільки списів у мене полетить), але в часи безідейності свіжими й оригінальними на подіумі виглядають самобутні дизайнери, які ідуть за внутрішньою логікою своєї творчої натури.

 

P.S. 31–й український тиждень моди закінчився, важливо, щоб за ним були 32–й, 102–й і 250–й, бо як каже голова орг­комітету UFW Ірина Данилевська, стабільність у нашому нестабільному світі і ще більш нестабільній Україні — це і є головна новина.

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>