Із кожним роком українці залишають дедалі більше грошей у польських супермаркетах та гуртівнях, повідомляє «Німецька хвиля». Тим самим вони позитивно впливають на економіку сусідів. І Польща намагається сприяти цьому процесу. Щоранку на пішому переході пункту пропуску «Шегині–Медика» (Мостиський район) скупчуються десятки чи сотні осіб. Більшість із них — це жінки, для яких перетинати кордон вже стало звичною роботою. Практично кожен несе сигарети та горілку на продаж. Дехто робить дві контрабандні «ходки» за день і таким чином заробляє близько 30 злотих (приблизно 80 гривень). Зароблені гроші витрачають переважно на харчі у польських крамницях, адже тамтешні товари значно якісніші і вдвічі дешевші за українські. У зоні прикордонного руху українці вдома майже нічого не купують.
Саме українські громадяни є найактивнішими покупцями у польських прикордонних регіонах, і місцеві супермаркети цим активно користуються: від самого кордону до них курсують безкоштовні маршрутки для українських покупців. Лише за першу половину цього року українці, білоруси та росіяни залишили у польських магазинах приблизно 1 мільярд доларів, підрахували у Державному комітеті статистики Польщі. Це стільки ж, скільки за весь 2011–й. Найбільший попит — на побутову техніку, будівельні матеріали й запасні частини до авто. Так наші громадяни реагують на «стабільність» теперішньої влади.
Оцінюючи економічну вигоду від українського покупця, Польща з грудня минулого року запровадила так звані «шопінг–візи». Спершу їх видають на тиждень, а вже повторно — на рік, за умови представлення іменного чека. Однак у генконсульстві Польщі у Львові визнають, що ці візи не користуються попитом — за словами генконсула Ярослава Дрозда, лише 6 відсотків заявників чесно вказують як причину свого візиту «поїздку на закупи». Хоча безпосередньо на кордоні саме таку мету поїздки називають 80 відсотків українців.