«Справа на хвилину — результат на п’ять років»

25.09.2012
«Справа на хвилину — результат на п’ять років»

Приз за друге місце отримує Максим Люков.

Стали відомими результати творчих змагань у проекті «Арт–вибір», який стартував на початку липня — майже одночасно з офіційною виборчою кампанією. За умовами конкурсу, учасники створювали відео– й аудіороботи, малюнки–демотиватори та слогани на тему: «Прийди та проголосуй!» і «Не продавай свій голос!». Під час нагородження роботи розмістили у київській галереї «Карась», що на Андріївському узвозі. Згодом їх поширюватимуть у ЗМІ та інтернеті.

Організатори проекту, Незалежна асоціація телерадіомовників, Міжнародний фонд «Відро­дження» та Рада Європи, запевняють, що творча платформа «Арт–вибір» не має ніякого відношення до жодної політичної партії. Таким чином вони планують збільшити явку українців на виборчі дільниці в день парламентських виборів, підвищити свідомість учасників виборів.

«Ми хотіли створити проект, який би цікаво та незвичайно мотивував українців голосувати на виборах. Він дав можливість творчо висловитися великій кількості людей. Учасники зі всієї України показали активну громадянську позицію. Ми плануємо і надалі з ними співпрацювати, зокрема у таких проектах, як «Кіномедіа». Сподіваємося, ці роботи нагадають усім про важливість виборів», — зазначила виконавчий директор Незалежної асоціації телерадіомовників Катерина Мясникова.

Майже сотня творців не лише зі столиці, а й багатьох обласних центрів та периферійних міст взяла участь у соціальній програмі. Активністю відзначилися Херсон, Львів, Дніпропетровськ, Переяслав–Хмельницький, Донецьк, Рівне, Луцьк, Харків, Житомир, Кіровоград, Миколаїв, Вінниця, Полтава, Тернопіль, Івано–Франківськ, Славутич, Бровари.

Найбільше на конкурс надійшло слоганів — 32, аудіо — 15, відео­роликів — 28, плакатів–демотиваторів — 24.Оцінювали їх відомі представники творчих професій: співачка Росава, письменник Андрій Курков, редактор «Телекритики» Наталя Лигачова, журналіст Андрій Куликов, редактор каналу М1 Валентин Коваль, редактор блогу Watcher Максим Саваневський, галерист Євген Карась.

Найкращими мастаками у категорії слоганів визнали киян Михайла Роля із закликом «На кухні не галасуй, прийди й проголосуй!» та журналіста «України молодої» Івана Гавриляка із гаслом «Справа на хвилину, а результати на п’ять років». Переможці в цих категоріях отримали по 1400 гривень.

Цифровими подарунками відзначили графічні роботи киянки Катерини Потапенко «Не гальмуй! Голосуй!» та Сергія Голубовича з Луцька «Вибори — це шанс побачити країну іншою».

Чотири тисячі гривень виграв переможець конкурсу аудіороликів Олексій Філатов та творчий колектив Copy Riot із роботою «Слова». 

Лідерські позиції серед малюнків–демотиваторів посіли роботи Владислава Гладкого «Не проґав свій голос» та Наталії Шевчук — «Ти не можеш вплинути на гру, в якій не береш участі» із творчою командою «Автор Невідомий». Їм вручили по 1600 гривень.

Головну нагороду проекту — 8 тисяч гривень — отримав переможець конкурсу відео Микита Худяков iз роботою «Навіть Mario голосує».

Срібними призерами та власниками чотирьох тисяч гривень стали Аліна Опанасенко («Голос — твоя сила») та Максим Люков («Втрачений голос — втрачена країна»). Почесну «бронзу» та по 2 тисячі гривень здобули Олександр Телюк із Тетою Цибульник («Пригоди гречки на виборчому майданчику»), Віктор Килимар («Вибори — день, коли влада у країні — це Ти») та Наталя Шевчук із колегами («Помідорки»).

За словами директора зі стратегічних комунікацій та зв’язків з громадськістю фонду «Відро­дження» Станіслава Лячинського, роботи оцінювали, орієнтуючись на тематичну відповідність, творчий підхід та технічну якість. У проекті взяли участь громадські діячі, студенти та творчі особистості, які працюють у медіасфері.

Одним із таких є киянин Максим Люков. Він встигає поєднувати вивчення мистецтва режисури на другому курсі в університеті Карпенка–Карого, роботу фотокореспондента в газеті «Комсомольськая правда в Украінє», створення соціальної реклами та пластилінових мультиків. Крім того, хлопець бере участь у різних творчих проектах, відеоконкурсах та фотовиставках. Максим зізнається, що друге місце у проекті «Арт–вибір»­ за відеороботу було для нього справжньою несподіванкою, і розповідає, що робитиме з виграшем. «Результат для мене досить неочікуваний, але я приємно вражений. Режисером, оператором і автором ідеї відео був я, тому вирішив залишити собі одну тисячу, а решту грошей — по 500 гривень — розділити між колегами–помічниками, — каже Люков. — Взагалі мені дуже подобається сам знімальний процес. У майбутньому я планую професійно займатися створенням соціальної реклами. Для мене головне — щоб мої відеороботи допомагали людям змінитися на краще».