64–й Світовий конгрес газетярів та 19–й Світовий форум редакторів тривали три дні. Чи вплинув форум на ситуацію з незалежністю преси на теренах України — питання риторичне. Адже від України участь у міжнародному з’їзді взяли переважно представники провладних ЗМІ, які намагалися обходити гострі питання.
«З усього очевидно, що склад учасників з української сторони вiд початку був сформований організаторами так, щоб серед спікерів опинилися саме представники тієї преси, яка працює на руку чинній владі. Найбільше доповідачів було виставлено з «Українського медіахолдингу» і подібних структур. Дивує і той факт, що під час дискусії з огляду питань журналістської етики нашу державу представляла тільки головний редактор видання «Комсольська правда». А ні для кого не секрет, що в цій газеті друкують чимало «джинсових» матеріалів. Це, зрозуміло, викликає низку запитань. Серед допоповідачів від України переважали і представники бізнес–структур — люди, далекі від журналістики. Зрозуміло, вони жодним чином не зачіпали питання свободи слова. Тодi як iноземнi журналісти навіть під час обговорення теми розвитку медіа як бізнесу не забували зробити наголос на тому, що якісний контент, дотримання етичних принципів журналістики і утвердження свободи слова — це теж вкрай важливі питання. Такий набір українських доповiдачів яскраво демонструє той факт, наскільки українські організатори далекі від світових тенденцій розвитку медіа», — розповіла «УМ» медіаексперт, учасник конгресу, головний редактор інтернет–проекту «Телекритика» Наталія Лигачова.
За її словами, організатори від України мали на меті показати закордонним журналістам, що свобода слова в Україні полягає в тому, аби зробити ЗМІ прибутковими: «Але ж прибутковість зовсім не означає незалежність і свободу слова. Ці явища залежать не тільки від рівня прибутковості, а й від багатьох інших факторів».
«Однак загалом проведення конгресу в Україні дало чимало корисного журналістам–практикам. З’їзд був дуже важливим, цікавим та представницьким. Журналісти, які побували на всіх дискусіях, змогли взяти для себе нову унікальну інформацію, поспілкуватися зі всесвітньо відомими медійниками», — додає Наталія Лигачова.