Міністерство охорони здоров’я опублікувало перелік ліків, рекламу яких заборонено. До реєстру увійшли 326 препаратів, зокрема ті, що викликають звикання, містять наркотичні та психотропні речовини, а також призначені для лікування дітей віком до 12 років і прийому під час вагітності та лактації. Крім того, до списку потрапили ліки від туберкульозу, венеричних хвороб, надзвичайно небезпечних інфекційних захворювань, ВІЛ/СНІДу, раку, хронічного безсоння, цукрового діабету, ожиріння, еректильної дисфункції.
Тож відтепер глядачі більше не побачать на телеекранах рекламу таких популярних препаратів, як АЦЦ, корвалол, парацетамол чи «Солпадеїн». Більше ста з переліку заборонених до рекламування ліків — препарати українських виробників, у тому числі таких відомих, як «Фармак», група компаній «Здоров’я», «Дарниця».
«Список поступово буде поповнюватися. До нього увійдуть такі такі популярні ліки, як «Ессенціале», «Но–шпа» і «Мезим». Їх продажі сягають мільярдів гривень, а споживання ніяк не контролюється. Водночас внести їх до списку рецептурних ми не можемо, оскільки країна величезна, і не в кожної людини, особливо в селах, є можливість іти до лікаря з будь–яким нездужанням», — пояснила «УМ» голова комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я Тетяна Бахтєєва.
Фармацевтичні компанії, що входять у «Європейську бізнес асоціацію», закон про заборону реклами ліків розкритикували — мовляв, недоцільно накладати табу на рекламу препаратів, які містять наркотичні та психотропні речовини в дуже малій кількості, що не несе загрози здоров’ю пацієнта. Реклама лікарських засобів безрецептурної групи дозволена в більшості країн ЄС і у всіх країнах СНД.