Замість відпочинку на сонячних берегах Болгарії — букет кишкових розладів. Українські відпочивальники, які наприкінці липня повернулися з цієї країни, не стримують емоцій: про те, що у морі побутує кишкова паличка, чимало сімей з дітьми дізналися або безпосередньо в тамтешніх лікарнях, або з місцевих засобів масової інформації. «Перехворіли практично всі українці, які відпочивали разом із нами. Щоправда, в деяких сім’ях захворіли лише діти. Дорослим переносити недугу було легше — після декількох таблеток температура знизилася. А ось у Роксоланки температура трималася три дні й супроводжувалася безперервним блюванням і діареєю — повне зневоднення організму. Після чого ми звернулися в місцеву лікарню», — розповів «УМ» Андрій, який щороку надає перевагу відпочинку саме в Болгарії.
У болгарській лікарні, кажуть очевидці, вони зіткнулися з українськими реаліями. «І проблема тут не в болгарських лікарях, які лікують справно, якісно і швидко, а в українських страхових компаніях, — обурюється дружина Андрія Леся. — Система така: коли іноземний турист звертається по допомогу до лікарні, болгарські лікарі мають зателефонувати до міжнародної страхової компанії «Коріс» і узгодити з ними лікування. Утім до нашої страхової компанії було неможливо додзвонитися більше години! Тоді як в інші країни відпочивальники додзвонювалися за хвилину, українці просто конали в лікарняних коридорах, слухаючи в телефонній слухавці лише довгі гудки».
«Минулого року в офіс «Коріс» ми не могли додзвонитися упродовж двох годин. Цьогоріч чекали годину, а от чи варто буде чекати допомоги в наступному році — питання ще те, — додає ще один відпочивальник Роман. — Болгарські лікарі пояснюють, що їм уже набридло працювати у борг. Через заборгованість вони змушені лікувати наших громадян найдешевшими ліками, адже навіть їх собівартість ніхто не покриває. Нині тамтешні медики прямо заявляють, що лікують нас «у безстроковий борг». За їхніми словами, українські страховики винні болгарським лікарням щонайменше 200 тисяч євро і гасити заборгованість не поспішають. Наша дитина блювала два дні, а ми ще й стільки прочекали в лікарні!».
У самій компанії «Коріс», куди «УМ» звернулася за офіційним коментарем, наявність заборгованості не спростували, утім заявили, що «відповідальності за цей борг не несуть». Це при тому, що в кожній страховці, яку видають окремі страхові українські компанії, вказано тільки один номер, куди повинні дзвонити іноземні лікарі у випадку потреби, — номер Міжнародної холдингової компанії «Коріс інтернешнл», яка має мережу представництв у кожній країні.
У Міністерстві закордонних справ теж — ні сном, ні духом ані про проблеми наших туристів, ані про те, як їх вирішувати. «Особисто я про це нічого не чула. До нас зі скаргами ніхто не звертався», — запевнила «УМ» співробітник прес–служби МЗС Ольга Ващенко.