Щоб мати успіхи, треба бути «просунутим». Саме з цією метою в Сумах вирішили створити комплексну програму промоції міста. Метою її стане підвищення конкурентоздатності обласного центру — за допомогою маркетингових рішень, цікавих культурологічних проектів, запровадження ярмаркової культури... Тож розпочало свою діяльність нове комунальне підприємство «Агенція промоції «Суми», яке всі задуми про підвищення знаності Сум в Україні та світі буде втілювати в життя.
Директор агенції Ірина Дяденко, до останнього часу — помічник сумського міського голови, — не просто керівник структури. Вона є автором ідеї створення промоційного центру в місті й уже чотири роки працювала над проектом.
«Розуміння, що це потрібно робити, виникло після відвідин польського Любліна, — розповідає «УМ» пані Ірина. — Я побачила, як там займаються просуванням свого міста, й зрозуміла, що для нас це є необхідністю. Потім наш міський голова Геннадій Мінаєв дав можливість побувати у Львові й познайомитися, як там при департаменті міського голови працює відділ промоції міста. А останньою краплею у невідворотності практичних дій із втілення проекту став момент, коли ми побачили, як нас «знають». Місто зайняло хороші місця за певними важливими загальноукраїнськими показниками, про це написали в спеціальному виданні — все добре! Та біля назви міста поставили індекс, який означає, що Суми практично невідомі. Така собі забута глибинка. Ця ж глибинка, утiм живе практично за власний рахунок ще й розвивається!»
Спочатку, зрозуміло, мають бути дослідження. Адже, як каже Ірина Дяденко, ми маємо зрозуміти, якими хочемо бачити себе в 2025 році. Партнер агенції — громадська організація «Лабораторія маркетингових рішень» — уже готує програму опитування лідерів міста — бізнесового, медійного середовищ, чиновників та інших. Керівник лабораторії Марина Карпіщенко вважає, що різні методики дозволять визначити, як сумчани ідентифікують себе в місті, що в ньому є справді цінного й, отже, може спрацювати на імідж та авторитет Сум. Тобто буде творитися образ міста, сучасно кажучи, його бренд–платформа, що матиме в собі багато різнопланових складових. Зокрема — й логотип Сум.
Отже, цікавимося, традиційна альтанка, яка була символом міста, може бути чимось замінена? Пані Марина висловлює особисту думку, поки не підкріплену дослідженнями: все може бути! Адже як змінюється з часом особистість, так само — й місто. І якщо для позитивної роботи його образу будуть потрібні нові символи, то чи варто триматися за альтанку? Але тут пані Марина наголошує на суттєвому: це не значить, що ми від тієї альтанки відмовимося, ні, просто вона буде як цінність перенесена в іншу площину, де їй так само віддаватимуть належне.
Образ міста має бути побудований на тій великій культурно–історичній платформі, яку мають Суми, й ввібрати в себе всі його «родзинки». Над цим будуть працювати залучені фахівці — економісти, історики, краєзнавці, соціологи, турагенти, представники основних підприємств, молодіжні лідери... Як гасло цієї роботи Ірина Дяденко цитує польського піарщика: «Відрізняйся або помри!».