Кризу подолано! Про це свідчать не тільки рекламні ролики провладної партії, а й оптимістичний настрій Прем’єр–міністра Миколи Азарова. «Незважаючи на негативний вплив світової кон’юнктури та рецесію в Євросоюзі, економіка України продовжує зростати, — бадьоро відрапортував він на вчорашньому засіданні уряду. — Реальний ріст ВВП за перше півріччя становить 2,5%, індекс промислового виробництва — 100,4%. У добувній промисловості обсяги виробництва зросли на 2,7%, виробництво сільськогосподарської продукції збільшилося на 7,4%, роздрібна торгівля — на 16%. У цілому, це позитивні показники». На такій хвилі позитиву саме час зайнятися і більш буденними завданнями.
Одним із таких Микола Янович назвав питну воду в Україні. Глава уряду довго перераховував, скільки насосних станцій і водонапірних башт було реконструйовано останнім часом, скільки кілометрів водопровідних мереж і водогонів збудовано й оновлено. Але самокритично визнав — цього недостатньо. «Ми маємо домогтися того, щоб у країні не залишилося жодного населеного пункту, де люди отримують воду за графіком. Графік може бути тільки один: 24 години на добу 7 днів на тиждень — у будь–якій точці країни. І повірте — це можливо», — переконаний Азаров. А коли дійшов до проблеми якості води, то «завернув» щось космічне: «Не треба замахуватись на абстрактні завдання планетарного масштабу. Ми будемо діяти поступово, зміцнювати найслабші ланки у системі. І неодмінно — вийдемо на бажані показники». Свої філософські роздуми Микола Янович згодом перервав більш зрозумілою фразою: «Вода в Україні буде відповідати європейським нормам — це питання не такого вже й віддаленого майбутнього». З цією метою Прем’єр запланував низку поїздок по регіонах: «Уже завтра (тобто сьогодні. — Авт.) я буду в досить складному з точки зору водозабезпечення регіоні — у Херсонській області. Побачимо, як там вирішують ці питання».
Декілька аварій iз численними жертвами на дорогах України останнім часом змусили Прем’єра зупинитися і на цій проблемі. «Високий рівень травматизму та смертності на дорогах перейшов уже в якусь стадію епідемії. Епідемії, що вбиває та калічить, — зазначив Азаров. — Тільки за першу половину 2012 року на автошляхах країни в дорожньо–транспортних пригодах постраждало і загинуло більше 17 тисяч осіб». Як зазначає глава уряду, аварії за участю пасажирського транспорту набувають особливого резонансу і суспільного занепокоєння, адже на сьогодні половину всіх пасажирів в Україні перевозить автомобільним транспорт. А що, Миколо Яновичу, людям залишається робити? Звичайні електрички (до речі, значно безпечніші) вимирають як вид, а залізниця на кредитні кошти закуповує «Хюндаї», які не по кишені бюджетному пасажиру. От і змушені пересідати на «маршрутки», ризикуючи не доїхати до місця призначення.
«Переважна більшість пасажирів підтвердять, що, сідаючи в автобус, чи так звану «маршрутку», вони не мають гарантії, що транспортний засіб — справний, водій — кваліфікований або не перевтомлений, і що він не буде систематично порушувати Правила дорожнього руху. Інколи, особливо, на міжміських маршрутах водії розвивають швидкість гоночних автомобілів, — зі знанням справи, наче й сам тільки «маршрутками» їздить, зауважив Азаров. — Проте, що найголовніше, рідко бувають покарані за такі порушення». Відтак глава уряду наказав приступити до «негайних і рішучих дій». Зокрема, встановити жорсткіший контроль за станом здоров’я водіїв, ступенем їх стомленості — як того вимагають міжнародні правила, за технічною справністю транспортних засобів, а також переглянути систему допуску водіїв до перевезень пасажирів, бо неприпустимо, коли автобусом керує «людина, що провчилась два місяці в автошколі і отримала посвідчення водія». Також Прем’єр дав завдання провести у серпні місячник безпеки дорожнього руху. Та головне, щоб той місячник не перетворився на чергову «обдирайлівку» водіїв «маршруток», від якої пасажиру безпечніше на дорозі не стане. n