Два дні на Співочому полі вирував дев’ятий Міжнародний етно–фестиваль «Країна мрій», де кожен міг долучитися до джерел народних традицій. Гуляння–ярмарок із піснями і танками лунали на всі голоси.
Сорочка–оберіг із бабусиної скрині
Певне, жодна подія, яка відбувається у столиці, не збирає стільки людей в українському національному вбранні. Парад «моделей» розпочався задовго до входу на Співоче поле: кияни і гості, які приїхали на фестиваль, сім’ями були одягнуті у барвисті українські строї — традиційні і модерні. Мами з доньками, дідусі–бабусі з онуками, а інколи чи не вся родина охоче фотографувалися поруч із стилізованою під пишногруду українку пляшкою Coca–Cola. Чудовому настрою сприяла погода: не дуже пекло, і обійшлося без дощу.
Долю фото на конкурсі «Вишивай з Coca–Cola!» вирішувало компетентне журі, яке очолював почесний «мрійник» і організатор «Країни мрій» Олег Скрипка. «Приємно відзначити, що ще більше людей прийшли цього разу у вишиванках, — відзначив на прес–конференції Олег Скрипка. — До слова, на фестивалі залюбки ходили в наших національних сорочках також гості з Грузії».
Переможцем конкурсу обрали п’ятирічну дівчинку Ладу Кулакевич. Журі також відзначило її щиру посмішку і добру удачу. Саме їй вручено цінний приз — планшетний комп’ютер.
«Лада відвідує дитячий садок, — розповіла її мама Олена. — А на різноманітні свята любить одягати український костюм і, звичайно, вишиту сорочку. Сьогодні донечка — у вишиванці нашої бабусі, яка живе на Вінниччині. За нашими підрахунками, цій сорочці понад 60 років. Вона — наш родинний оберіг».
Додамо, що на самому фестивалі був чудовий вибір вишиванок — на будь–який смак, з особливостями вишивок кожного регіону України.
Домашнє завдання
Окрім цього конкурсу «вживу», другий рік поспіль фестиваль закликав українців узяти участь у on–line змаганні на кращу фотороботу у вишиванках. До участі в конкурсі, який тривав із 28 травня по 17 червня, приймалися фото із зображенням однієї чи кількох людей у національних строях. Конкурс зібрав понад 80 творчих робіт, які виклали на офіційних сторінках фестивалю «Країна мрій» у соціальних мережах «Вконтакті» чи Facebook. Під час вибору переможців враховувалась оригінальність і творчість у роботах, а також симпатії вболівальників, які голосували «лайками» за підтримку обраних. І, звичайно, домінуючою була ідея неспотвореного відчуття автентичності та чуйності до людини.
Директор відділу зв’язків із громадськістю Компанії «Кока–Кола Україна» Олеся Жулинська дала високу оцінку всім роботам без винятку. Утім із жалем зазначила, що у фотозмаганні брали участь лише жінки — жодного чоловіка! Тож у майбутньому є прекрасна нагода проявити свою креативність нашій сильній половині!
Найкращою визнано роботу 17–річної Катерини Селіверстової. Дівчина отримала головний приз — планшетний комп’ютер.
«Я надіслала два фото: сорочку, вишиту власноруч мамою, і нашу сімейну реліквію–вишиванку — їй 200 років,— розповіла Катя кореспонденту «УМ». — Я сподівалася максимум на безкоштовне запрошення. А ще у мене була мрія — познайомитися з Олегом Скрипкою. Я захоплююсь його талантом, без перебільшення вважаю, що він — національна гордість України. І дійсно, мрія збулася. Олег особисто вручив мені приз». Сама переможниця гаптувала хрестиком, вміє бісером вишивати ікони. А нині штурмує виші, щоб здобути освіту лікаря.
Враховуючи, що на конкурс надійшло чимало оригінальних робіт, оргкомітет вирішив нагородити ще чотирьох учасників заохочувальними призами. Серед щасливчиків — Наталя Щеглова, Алевтина Панна–Тюльпана, Ленка Павлишина та Таня Волощенко.
Так, Алевтина з Луганщини сфотографувала 90–річну сусідку у національній сорочці — її очі випромінюють добро і мудрість. А Тетяна Ващенко — свого шестимісячного синочка. «Похрестити Артема ми вирішили у національному вбранні, — сказала Тетяна. — Моя хрещена спеціально пошила малюку червоні шаровари і шапку, як у справжнього козака, а подруга — вишила сорочку. Коли я дізналася, що проводиться конкурс, із радістю взяла у ньому участь». Відзначимо, що малий із честю витримав церемонію нагородження, навіть не скривився, вже не кажучи про те, щоб розпхинькатися. Словом, справжній козак!
Автори 30 фоторобіт із вишиванками, які набрали найбільшу кількість голосів у соціальних мережах, отримали безкоштовні запрошення на фестиваль.