Після багаторічних обіцянок уже колишнього мера Леоніда Черновецького про будівництво мережі велосипедних доріжок у Києві керманич міськадміністрації Олександр Попов демонстративно взявся за справу і словом, і «ділом».
По–перше, зарекомендував себе як велолюбитель: «У мене є велосипед, і я інколи їжджу. У дитинстві я це дуже полюбляв — усі мої канікули проходили з футболом і велосипедом. Сьогодні інші обставини, але я все одно інколи катаюсь». А далі пан Попов і взагалі анонсував «велопокращення» у Києві. Мовляв, уже зовсім скоро (через півтора року) у Києві з’явиться ціла мережа велосипедних доріжок.
Однак велолюбителі стверджують: мало будувати, потрібно це робити з розумом і слідкувати за тим, аби велошляхами можна було проїхати. «Спочатку ми ще чекали, що в Києві «натренуються» на перших велодоріжках і почнуть будувати їх добре. Але останні події наштовхують на думку, що київській владі неважливо, чи зможуть велосипедисти їздити по збудованих велодоріжках, — каже нам Ірина Бондаренко з ГО «Асоціація велосипедистів Києва». — Збудованими і запроектованими велодоріжками їздити незручно, а іноді й неможливо. На нещодавно збудованій велодоріжці на проспекті Бажана — високі бордюри і стовпи посеред доріжки. На найбільш складних ділянках метро (станціях «Харківська», «Позняки») велодоріжки немає взагалі або вона проходить у кількох метрах від кіосків. 50 м велодоріжки біля правобережної розв’язки з моста Патона — це вершина непередбачуваності. Ніхто не розуміє, як вона там з’явилася, куди вона веде і навіщо взагалі нею користуватися: навіщо велосипедисту стрибати через бордюр на велодоріжку, а потім через 30 секунд стрибати назад на дорогу?». В Асоціації відзначають ще й таке: збудувавши велодоріжку, далі за її станом ніхто не слідкує. Наприклад, не встигли велосипедисти дізнатися про велодоріжку на Здолбунівській, як її розрили, аби встановити автозаправну станцію. Велодоріжкою тепер не те що проїхати — нею неможливо пройти.
Крім цього, Асоціація велосипедистів Києва виступає проти будівництва велодоріжки на Трухановому острові, мовляв, це буде необґрунтованою витратою грошей. «Велодоріжка у цій рекреаційній зоні — не тільки зайве витрачання бюджетних коштів, а й перешкода для велосипедистів, оскільки саме у цьому місці велодоріжка змушуватиме їх порушувати правила дорожнього руху й автоматично робитиме винними у випадку дорожньо–транспортних пригод. Труханів острів — пішохідна зона, машини тут мають право рухатися не швидше 20 км/год. Це безпечна швидкість для спільного руху всіх учасників дорожнього руху — і для пішоходів, і для велосипедистів. Тому спільний рух у рекреаційних зонах — раціональне рішення і для користувачів дороги, і для міського бюджету. В Європі на таких ділянках усі учасники руху пересуваються разом, і це одні з найприємніших місць для прогулянок та велопоїздок», — відзначає асоціація на своєму сайті.
Учора вранці велосипедисти приїхали на Банкову, до Януковича, аби передати свої вимоги — усунути перешкоди розвитку велотранспорту не лише в Києві, а й загалом в Україні. Вони просили ініціювати розробку державної програми розвитку велоруху, а також переглянути Державні будівельні норми, правила дорожнього руху та інші документи, які зараз застаріли і «не просто не допомагають велосипедистам, а натомість створюють значні перешкоди для розвитку велоруху».