Проїзд із перешкодами

28.06.2012
Проїзд із перешкодами

Велодоріжка на вулиці Григоренка: без стрибків аж ніяк... (Фото з сайту avk.org.ua.)

Після багаторічних обіцянок уже колишнього мера Леоніда Черновецького про будівництво мережі велосипедних доріжок у Києві керманич міськадміністрації Олександр Попов демонстративно взявся за справу і словом, і «ділом».

По–перше, зарекомендував себе як велолюбитель: «У мене є велосипед, і я інколи їжджу. У дитинстві я це дуже полюбляв — усі мої канікули проходили з футболом і велосипедом. Сьогодні інші обставини, але я все одно інколи катаюсь». А далі пан Попов і взагалі анонсував «велопокращення» у Києві. Мовляв, уже зовсім скоро (через півтора року) у Києві з’явиться ціла мережа велосипедних доріжок.

Однак велолюбителі стверджують: мало будувати, потрібно це робити з розумом і слідкувати за тим, аби велошляхами можна було проїхати. «Спочатку ми ще чекали, що в Києві «натренуються» на перших велодоріжках і почнуть будувати їх добре. Але останні події наштовхують на думку, що київській владі неважливо, чи зможуть велосипедисти їздити по збудованих велодоріжках, — каже нам Ірина Бондаренко з ГО «Асоціація велосипедистів Києва». — Збудованими і запроектованими велодоріжками їздити незручно, а іноді й неможливо. На нещодавно збудованій велодоріжці на проспекті Бажана — високі бордюри і стовпи посеред доріжки. На найбільш складних ділянках метро (станціях «Харківська», «Позняки») велодоріжки немає взагалі або вона проходить у кількох метрах від кіосків. 50 м велодоріжки біля правобережної розв’язки з моста Патона — це вершина непередбачуваності. Ніхто не розуміє, як вона там з’явилася, куди вона веде і навіщо взагалі нею користуватися: навіщо велосипедисту стрибати через бордюр на велодоріжку, а потім через 30 секунд стрибати назад на дорогу?». В Асоціації відзначають ще й таке: збудувавши велодоріжку, далі за її станом ніхто не слідкує. Наприклад, не встигли велосипедисти дізнатися про велодоріжку на Здолбунівській, як її розрили, аби встановити автозаправну станцію. Велодоріжкою тепер не те що проїхати — нею неможливо пройти.

Крім цього, Асоціація велосипедистів Києва виступає проти будівництва велодоріжки на Трухановому острові, мовляв, це буде необґрунтованою витратою грошей. «Велодоріжка у цій рекреаційній зоні — не тільки зайве витрачання бюджетних коштів, а й перешкода для велосипедистів, оскільки саме у цьому місці велодоріжка змушуватиме їх порушувати правила дорожнього руху й автоматично робитиме винними у випадку дорожньо–транспортних пригод. Труханів острів — пішохідна зона, машини тут мають право рухатися не швидше 20 км/год. Це безпечна швидкість для спільного руху всіх учасників дорожнього руху — і для пішоходів, і для велосипедистів. Тому спільний рух у рекреаційних зонах — раціональне рішення і для користувачів дороги, і для міського бюджету. В Європі на таких ділянках усі учасники руху пересуваються разом, і це одні з найприємніших місць для прогулянок та велопоїздок», — відзначає асоціація на своєму сайті.

Учора вранці велосипедисти приїхали на Банкову, до Януковича, аби передати свої вимоги — усунути перешкоди розвитку велотранспорту не лише в Києві, а й загалом в Україні. Вони просили ініціювати розробку державної програми розвитку велоруху, а також переглянути Державні будівельні норми, правила дорожнього руху та інші документи, які зараз застаріли і «не просто не допомагають велосипедистам, а натомість створюють значні перешкоди для розвитку велоруху».

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>