Через важкий стан потерпілих співробітники міліції на Донецькій залізниці поки що не можуть встановити картину сварки, що сталася між трьома працівниками залізниці й спричинила бійку із застосуванням холодної зброї. Як повідомляє «ТСН» iз посиланням на джерела у правоохоронних органах, у ніч на неділю, після чергової поломки корейського швидкісного потяга «Хюндай», начальник пасажироперевезень на Донецькій залізниці Міхненко та його перший заступник Аксьонов вирішили завітати до начальника залізничного депо Кутька.
Не добираючи висловів, візитери пояснили Кутьку, що питання успішної адаптації «Хюндаїв» до українських залізничних реалій перебуває на особистому контролі Президента, і вимагали від нього негайно усунути поломку.
У відповідь начальник депо виправдовувався: мовляв, не винуватий у тому, що із закордонними «новинками» постійно виникають проблеми, і безкінечно їх розв’язувати він не наймався. Суперечка переросла у бійку з використанням холодної зброї, в результаті якої Міхненко й Аксьонов отримали по п’ять ножових поранень і тепер перебувають у реанімаційному відділенні в одній iз донецьких лікарень. Після інциденту, озброївшись рушницею, Кутько закрився у своєму будинку і здався в руки правоохоронців лише після довготривалих умовлянь.
Як повідомили в Управлінні МВС України на Донецькій залізниці, за цим фактом заведено карну справу за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 15 (замах на злочин) та ч. 2 п.1 ст. 115 (навмисне вбивство) Кримінального кодексу. «Наразі правоохоронці проводять слідчі дії, але обоє потерпілих перебувають у тяжкому стабільному стані в реанімаційному відділенні Донецької залізничної лікарні й зараз опитати їх неможливо — через заборону медиків. Тому відновити картину того, що сталося, наразі складно», — розповіла керівник прес–служби Управління МВС на Донецькій залізниці Ольга Черногор.
На запитання, чи дійсно затриманий є начальником Донецького залізничного депо, пані Ольга чіткої відповіді не дала: «Поки що я не можу підтвердити цю інформацію, доки людині не пред’явлено обвинувачення. Так, він співробітник держпідприємства на Донецькій залізниці. Не те щоб великий керівник, але має стосунок до керівництва... Потерпілі якесь відношення мають до керівництва Донецької залізниці, а сам затриманий — співробітник вагонного депо на станції Донецьк. Вони зустрічалися з робочих питань. Можу також запевнити, що затриманий на момент інциденту був цілком тверезим. Решта — таємниця слідства».
Володимир Цибулько,
поет, громадський діяч:
— Це якась Хюндайня! Всім відома історія з донецьким потягом, що втік від пасажирів на кільканадцять хвилин раніше від графіка. Недавно пройшов сюжет про знову ж таки донецький потяг, котрий став форменою сауною на колесах для пасажирів. Тож, купуючи квиток, сподівався що лихий фатум на ймення «Хюндай» омине хоч мене. Але не так сталося, як гадалося.
Львівський «Хюндай» відправляється з першого перону о 7.00, тож бачачи на табло 6.58 я спокійно долаю останні п’ятнадцять метрів до вагона. Тільки дивлюся що двері в потягу вже зачинені, і він рушає! Так, за дві хвилини, мої триста з чимось гривень перетворилися у сорок з чимось повернення платежу. А мої справи в Києві провисли вже не на гроші, а на час, а він як відомо і є основним капіталом публічної особи.
Артем, менеджер,
Полтава:
— Скасували більшу частину нормальних поїздів, а на інші зробили незручний розклад. Мені часто доводиться їздити по справах у Київ. Раніше ввечері виїхав — зранку приїхав. Тепер же доводиться витрачати світловий день на дорогу. Не висипаєшся дві ночі. Бо якщо поїзд відправляється о 6–й ранку, вставати доводиться о 4–й. І додому прибуваєш опів на дванадцяту ночі. Це катастрофа, якщо зранку знов на роботу! Квитки набагато дорожчі, а якщо додати сюди ще й вартість проїзду в таксі або ніч в готелі, то взагалі захмарні.
Олена,
Одеса:
— Ви лише подумайте — нові швидкісні поїзди не пройшли достатньої ходової перевірки. Скільки вони курсують? Місяць? Ну то ні я, ні моя дитина в цьому експериментальному поїзді не поїдемо.
Сергій,
Харків:
— Намагався скористатися мобільним інтернетом у «Хюндаї». Вдалося під’єднатися до мережі лише в Харкові, Полтаві та Києві. Весь інший час мережа «лежить». Інтернет був недоступний не лише в мене, а й у сусідів, причому з різних приладів.
Віка,
системний адміністратор, Київ:
— На Харків і Львів вже не один рік ходили українські швидкісні потяги, правда на півгодини довше, але вдвічі дешевше. І не ламалися! Новий поїзд не вписується в габарити наших доріг, не розрахований на нашу контактну сітку, кондиціонери виходять з ладу при 30–градусній спеці, а що буде при 30–градусному морозі — ще побачимо. Уявляю, які запахи витатимуть у поїзді, де стоїть п’ять крісел в ряд, особливо якщо пасажири захочуть перекусити хоча б раз за п’ять годин дороги.
Олексій,
студент:
— Я раніше з Харкова на Київ їздив на вечірньому експресі за 110 гривень. Після введення суперпоїзда за 310 гривень довелося шукати альтернативу. І ось сьогодні купив квиток на поїзд Луганськ–Київ, де купе коштує 100 гривень. Краса! Нехай мажори катаються за 300 грн. з вайфаєм, а я в цей час посплю.
Анастасія,
Київ:
— Якщо справді нічні потяги будуть скасовувати та вдвічі піднімуть ціни на так звані швидкісні, люди стануть менше подорожувати або пересядуть на міжміські автобуси та маршрутки. Будуть більше їздити на власному авто та брати пасажирів, щоб відбити вартість бензину.
ХРОНОЛОГІЯ
Хроніка поломок поїздів «Хюндай» в Україні:
Березень — згідно з даними, оприлюдненими в соцмережах, поїзд сполученням Харків—Полтава було пошкоджено об перон (розпоротий бік потяга та двері). «Укрзалізниця» заперечила дані щодо пошкодження нового поїзду.
2 червня поїзд №161 сполученням Харків—Київ не зміг відправитися в рейс з невідомих причин.
10 червня на перегоні між Ожидовом і Заболотцями було пошкоджено поїзд № 170 Київ—Львів, що призвело до двогодинної затримки поїзда та порушенні графіку восьми інших потягів.
11 червня «Український експрес» сполученням Київ–Донецьк з іноземними вболівальниками відстав більше, ніж на 40 хв. від графіку.
15 червня поїзд №161 Харків—Київ запізнився на годину.
21червня в поїзді Донецьк—Київ зламався кондиціонер. Пасажири 7 годин їхали у «сауні на колесах» за 550 грн.
23 червня поїзд № 170 запізнився на 2 години та зірвав графік кількох інших поїздів, в тому числі міжнародного Кишинів–Москва.
Менеджер проекту «Хюндай ротем» Донг Хун Лі під час спілкування з журналістами на початку червня заявив, що перші недоліки в роботі нових поїздів «Хюндай» — це функціональні проблеми, які буде вирішено впродовж трьох місяців їх роботи.
ДО РЕЧІ
За даними сайту «Про–тест», «відтоді як вітчизняними шляхами почали носитися «колесниковські» «Хюндаї», під їхніми колесами загинуло вже трое людей: дві жінки і одна дитина. І це лише на ділянці Донецької залізниці. За словами нашого джерела, така смертність пояснюється занадто високою, незвичною для України швидкістю нових поїздів».