ФАНтастичні шведи

14.06.2012
ФАНтастичні шведи

Українська горілка шведським фанам до смаку не менше, ніж українські дівчата.

Після переможного матчу збірної України над командою Швеції «УМ» вирішила завітати до наметового містечка шведських уболівальників, що розкинулося над Дніпром на Трухановому острові столиці. Незважаючи на поразку, мешканці табору виявилися надзвичайно доброзичливими й веселими. Заряджені нестримною хвилею футбольного позитиву (зрештою, одна поразка нічого не вирішує) та бурхливих емоцій, понад 5 тисяч шведських фанатів, як виявилося, надзвичайно тішаться з того, що саме наша країна цьогоріч стала однією з країн–господарів чемпіонату Європи.

 

Життя налагоджується

Невисокі різнокольорові намети, купа розкладних стільчиків та незліченна кількість національної шведської символіки за двометровим парканом — у таких не надто фешенебельних умовах вирує життя мешканців маленької наметової країни. Якби не хвилі рідного Дніпра, що плюскотять неподалік, могло б скластися враження, що ми потрапили на якийсь приморський курорт або затишний тихоокеанський острівець. Компактно, затишно, весело — так виглядає тимчасове шведське поселення. «Коли ми прибули сюди в середу, умови нас трохи злякали. Але зараз поступово все змінюється і йде на покращення. У нас уже є вода, електрика, інтернет. Тим паче в такій атмосфері не можна почуватися погано. Тут оселилися прекрасні люди, ми переживаємо просто–таки шалені емоції. Це й футбольний фестиваль, і музичний фестиваль, і фестиваль неймовірно гарного настрою!» — діляться враженнями подружки Ісса та Аманда, перекидаючи одна одній легкий футбольний м’ячик.

Спортивних розваг у таборі не бракує: що три метри натрапляємо на групки людей, які грають у міні–футбол. Ось два привабливі юнаки підкидають м’ячика, трохи далі — хтось грає в бадмінтон, є ще теніс і велосипеди на прокат.

Короткочасні перебої зі світлом та електрикою шведів не лякають. Вони постійно сміються, літрами п’ють пиво, підтанцьовують та співають пісень під свої радіоприймачі. «Тут усе краще і краще. Так, це реально добре. Спершу не було достатньої кількості душових кабінок і вбиралень, але зараз нас це не дуже хвилює, оскільки ситуацію швидко виправляють», — запевняє «УМ» смаглявий швед Ніколас.

Утім багато хто зізнається, що певні незручності все ж є. «Усе добре, нас влаштовує! Але душ поганий, чесно зізнаємося. Ми краще купатимемося в Дніпрі, ніж у цих кабінках», — сміється весела компанія хлопців–студентів, які засмагають, споглядаючи «Днєпр» (саме так вони чомусь називають наш ревучий).

Живуть шведські фани дружно та надзвичайно охайно. Шашлики смажать, їжу в тарілочках із численних прибережних «кафешок» носять, речі на мотузках сушать. І ні тобі сміття навколо наметів, ні купи використаних пляшок — уміють люди поважати навіть чужу країну.

«Навіть не думали, що буде так добре»

Україну шведи з Труханового острова тепер не тільки поважають — зізнаються, що в нас їм надзвичайно сподобалося. Особливо це стосується українських дівчат, яких скандинавські парубки вважають найбільшою окрасою нашого краю. Якби ж то ще англійською розмовляли або принаймні її розуміли, скаржаться шведи. «Такі ж уже гарні дівчата, дуже вродливі. І країна у вас хороша. Й організація турніру — ми навіть не думали, що буде так добре. Єдиною проблемою є той факт, що у вас мало хто знає англійську, тому доводиться проводити більше часу тут, у таборі. Бо як тільки ми виходимо у місто, то одразу й губимося. Добре, що є руки: активно жестикулюємо і таким чином ще можемо добитися певного дороговказу. Прикро ще й те, що ми, на жаль, не дуже розуміємо ваших написів. От у цьому важкувато, але це нас не засмучує», — зазначає у розмові з «УМ» уболівальник Джейкоб.

Та й інші національні атрибути скандинавським гостям теж, здається, до смаку. «Тут класно! Люди — просто суперові», — каже студент Томас, розпиваючи з друзями та батьками справжню українську горілку з «фірмовим» написом на етикетці — Ukraine із логотипом чемпіонату.

Цікаво, що на ціни під час проведення чемпіонату шведи реагують зовсім по–різному. Чи то на різні магазини натрапляли, чи то все залежить від особистих статків. «Загалом Україна — хороша країна, а Київ — привабливе місто. Єдине, що нас засмучує — це ваші ціни, вони надто високі. Погуляти у місті доволі недешево. Ми так розуміємо, що і для деяких українців ці ціни немаленькі. Також у деяких місцях є два прайс–листи: один для вас, друзі, а інший, дорожчий, — для іноземних уболівальників. Дивно, чому так», — знизує плечима Пітер, чоловік років сорока.

«Для нас ціни доволі дешеві і прийнятні. Продукти трохи дорожчі у таборі, аніж безпосередньо у місті, але це все одно недорого», — запевняють інші фани, представники на вигляд доволі «золотої» молоді. І окремо відзначають гостинність та привітність українців.

Факт проведення Євро–2012 в Україні скандинавів, які вже полюбили нашу країну, радує. Адже завдяки чемпіонату вони, по–перше, сюди потрапили й побачили, як тут добре, а по–друге — сподіваються, що розвиток інфраструктури до Євро допоможе Україні надалі лише розвивати туристичну індустрію. Адже подивитися й помилуватися у нас є на що. Шведи нахвалюють і фан–зону в центрі міста, і величезну плазму в наметовому містечку, а найбільше — шикарні стадіони. Додають, що якби ще трохи часу, то й підкопатися не було б до чого. «Організація чемпіонату нам загалом подобається. Може...та ні, таки справді подобається», — ствердно киває швед Патрік.

Злі на свою команду й наспівують: «У–у–україна!»

Прикметною рисою шведського характеру є реакція на позитивні й негативні моменти: вони вміють побачити власні вади й оцінити чужі здобутки без жодного лицемірства. «Ми навіть не хочемо говорити про те, наскільки ми злі на нашу команду. А ваша збірна грала дійсно добре. Це була важка гра в багатьох аспектах, але тільки українські хлопці довели, що вони вирішували долю цього матчу», — ділиться враженнями про гру між нашими збірними вболівальник Андреа.

Події на полі й неприємний для шведів результат у наметовому містечку — звісно, головна тема для обговорення. «Це було жахливо, жахливо і ще раз жахливо. Такий сором... Як додому повертатися...» — «Багато сорому», — перебиває вже знайомого нам Томаса його товариш Ендрю, наспівуючи «У–у–у–країна–а–а».

Вони не чекають від співвітчизників–футболістів якихось особливих сюрпризів і цілком об’єктивно оцінюють шанси своєї команди на вихід із групового турніру. Проте навіть це не псує веселим скандинавам чудового відпочинку. «Ми не впевнені, що Швеція виграє в Англії чи Франції або хоча б зіграє внічию. Оскільки це дуже сильні команди. Та й ваші хлопці нічим не гірші — добре грають. Але ми сподіватимемося до кінця і вболіватимемо не тільки за Швецію, а й за інші країни. Тому не збираємося залишати Україну до самого завершення чемпіонату», — запевняють шведські фанати.

«Ми щасливі, що ми тут, не зважаючи ні на що. Ми отримуємо саме ті враження, на які й сподівалися. І були б не проти приїхати в Україну ще раз», — запевняє вболівальник Адам.

 

АЗАРТ

Президент табору шведів на Трухановому острові Ола Сйостедт, який програв парі з Прем’єр–міністром України Миколою Азаровим, прагне віддати йому обіцяне пиво. Нагадаємо, перед матчем між нашими збірними Азаров побився зі шведом об заклад на пиво, що виграє команда України. Дізнавшись від журналістів про намір Оли «сплатити» виграш, Прем’єр запросив його на зустріч. «Може, вип’ємо пива. Точно обговоримо матч», — заявив Азаров, який, нагадаємо, увійшов у смак і тепер збирається на таких самих умовах закластися на пляшку коньяку з уболівальником наступного суперника України — збірної Франції.

 

АНЕКДОТ У ТЕМУ

Після матчу Україна—Швеція мордобою між уболівальниками не було. І ті, й інші — синьо–жовті, незрозуміло, кому бити морди.

 

ЩО КУПУЮТЬ?

Як розповідають продавці сувенірних і продуктових яток, пиво й воду мешканці наметового табору шведських уболівальників купують регулярно, а от на пам’ять про Україну щось брати поки що не поспішають. «Сувеніри в нас — на будь–якi смаки і гаманцi: від маленьких символів України до плетених меблів, від 10 до 2 000 гривень. Найбільш популярними серед шведів є українські булави та брилики. Вишиванки (ціна — від 600 до 800 гривень) та плетені речі купують неохоче: міряють, прицінюються, але чомусь не беруть. Загалом вони не дуже спраглі до купівлі сувенірів — більше до пива», — стомлено каже продавець великої сувенірної крамниці поблизу наметового містечка Тетяна Медова.

  • Віктор Леоненко: Навіть нічого не можеш — виходь на поле й бийся!

    Урочисто­святковий настрій, що панував у країні­господарці Євро­2012, дозволив уболівальникам безболісно пережити невихід із групи команди Олега Блохіна. І якщо в Росії аналогічний результат збірної призвів до кадрових змін (президент РФС Сергій Фурсенко подав у відставку), то в Україні все залишилося, як і було.

    По суті, як по ходу, так і після чемпіонату Європи «синьо­жовті» уникли серйозної критики. Водночас справжні знавці футболу прагнуть більшого. До таких максималістів можна віднести й колишнього гравця київського «Динамо» та збірної України Віктора Леоненка. >>

  • Життя після Євро

    Оцінюючи результати Євро–2012, треба відділяти футбол від політики й розрізняти країну (народ) і державу (владу). Країна чемпіонат виграла. Влада — ні.

    Чемпіонат, що з такими проблемами готувався, але успішно відбувся, засвідчив: Україна та українці — частина європейської спільноти, а не якесь «дике поле». На час Євро, зокрема в день фіналу, Київ став столицею континенту. І досить симпатичною столицею. >>

  • І навіть п’ять принців!

    У неділю до Києва, де відбувався фінал Євро, прибуло 160 чартерних авіарейсів із понад 50 країн світу. На НСК «Олімпійський» аншлагу не було — вільними лишалися більше 6 тисяч крісел. Зате ложі для VIP–гостей заповнилися під саму зав’язку. >>

  • «Не доїхала половина тих, кого ми чекали»

    Україна багато недоотримала у фінансовому плані через те, що такі збірні, як Німеччина, Англія, Голландія, не пройшли далі турнірною сіткою Євро–2012. Особливо це позначилося на українській готельній індустрії. І взагалі, якщо підсумовувати справи цієї галузі, то слід визнати, що багато готелів і хостелів відверто провалили єврочемпіонат. >>

  • Футбол без терору

    Вітчизняна спецслужба підбиває власні підсумки одразу після завершення Євро–2012 в Україні. «За висновками Антитерористичного центру СБУ, рівень терористичної загрози в Україні під час проведення фіналу Євро–2012 не змінився і був визначений, як низький, — повідомив учора керівник АТЦ, перший заступник голови СБУ Петро Шатковський. — Антитерористична система України спрацювала ефективно». >>

  • Прорив дружньої України

    У Києві чиновники не змогли «розрулити» питання туризму самотужки. Пиво, сцену, екрани та стюардів організували, а от щоб забезпечити закордонним гостям дозвілля й показати місто — то тут не обійшлося без підтримки приватників та громадських активістів. Організація «Інтересний Київ», яка вже кілька років організовує екскурсії містом, взялася за облаштування в столиці Туристичного інформаційного центру, залучивши до своєї роботи небайдужих та ініціативних людей з усієї України.

    «Півтора року тому поруч зі станцією метро «Хрещатик» ми облаштували Туристичний інформаційний центр, він якраз біля фан–зони, — розповідає директор «Інтересного Києва» Арсеній Фінберг. — Це була робота великої команди небайдужих людей».

    За його словами, кілька компаній та громадських ініціатив — ­«Оупен–Київ», «Френдлі Юкрейн», «Інтересний Київ» та структура фан–посольств УЄФА — об’єдналися, аби довести, що Україна та українці — це не расисти, живодери та жертви режиму, а передовсім гостинні, щирі люди з багатою історією та культурою. Спільними зусиллями було частково вирішено питання проведення екскурсій для туристів. Такі тури щодня безплатно проводять у центрі міста для двох груп по 20–30 людей. Крім цього, великою популярністю користувалися оглядова екскурсія на двоповерховому туристичному автобусі та екскурсії на теплоходах від Річкового порту. Взялися і за розв’язання проблеми проживання гостей Євро–2012 — ініціатива «Френдлі Юкрейн» забезпечила безплатне поселення фанів у домівки українців.

    Підбиваючи підсумки Євро у своїй царині, організатори Тури­стичного інфоцентру та активісти, що допомагають закордонним уболівальникам, розповіли про екскурсійні пріоритети «футбольних» гостей Києва та нашу перемогу в інформаційній війні. >>