Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі вирішила підняти мито на автомобілі, які ввозять в Україну, проте деталі цього рішення наразі не оприлюднюють, пише видання «Банківський портал». Чи будуть нові митні ставки настільки високими, як обіцяв міністр економіки Петро Порошенко, стане відомо лише після публікації рішення в офіційному виданні «Урядовий кур’єр».
Нагадаємо, не так давно під час брифінгу в Мінфіні пан Порошенко заявив, що спецмито на іномарки має бути введене для того, щоб захистити вітчизняного автовиробника. Нагадаємо, Петра Порошенка називають одним із власників корпорації «Богдан», що випускає вітчизняні мікроавтобуси. Зараз мито на іноземні авто складає 10 відсотків від їхньої вартості. Додаткове мито, яке збираються ввести, залежатиме від обсягу двигуна імпортованого автомобіля. Для машин із обсягом двигуна 1—1,5 л мито пропонували встановити на рівні 6,46 відсотка вартості автомобіля, з двигунами 1,5—2,2 л — 15,1 відсотка. Експерти прогнозують, що таким чином ціни на зарубіжні автомобілі підскочать на 17—25 відсотків.
«Машини з обсягом двигуна 1,5—2 літри купує середній клас українців. Багатії беруть автівки з 3,5 літра й більше. Тобто ініціатива віце–прем’єра Сергія Тігіпка про обкладення податком на розкіш власників дорогих авто мимоволі поширюється на людей малого й середнього достатку», — так прокоментував у своєму блозі ініціативу уряду директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко. Експерт порахував, що якщо сьогодні авто для середнього класу «Форд Фокус» коштує 149 900 гривень, то після введення мит його ціна підвищиться до 175 383 гривні. А вартість одного з найдешевших «Рено Сандеро» зросте зі 100 до 117 тисяч. А це суттєва різниця для небагатих українців. «Хай наш автопром навчиться робити такі машини, як «Рено», за ціною і якістю, а не просто забирає конкурентів!» — обурюється Назаренко.
Проти введення нового податку виступає автолюбитель, народний депутат і син президента Віктор Янукович–молодший. На його думку, «якщо буде реалізовано цей недалекоглядний крок, у відповідь ми можемо отримати відповідні санкції з боку членів СОТ на український експорт — аграрну продукцію, металургію і так далі... Таким кроком Україна примусить багатьох імпортерів просто піти з нашого ринку. Держава суттєво втратить від надходження в держбюджет від імпорту автомобілів. У 2009 році це вже пробували — тоді підвищення було на рівні 13%. За оцінками експертів ринку, менше ніж за півроку ми втратили більше 500 мільйонів гривень», — ці висловлювання депутата Януковича розповсюдила його прес–служба.
Подати у міжнародний суд на Україну вже збирається Японія, якщо наша країна таки підвищить митні ставки. На думку виробників, таке рішення суперечить правилам СОТ, коли країна може підвищувати мито лише у випадку різкого зростання попиту на товар. Проте за останній рік, за інформацією японців, в Україну було продано менше автомобілів, ніж у попередні роки.
Цікаво, що ще одне міністерство — цього разу екології — підготувало проект постанови, в результаті запровадження якого автомобілі та побутова техніка в Україні мають подорожчати. Йдеться про так званий «утилізаційний збір». Постанова передбачає, що підприємства–виробники всіх транспортних засобів, електроприладів, ліків, іграшок, засобів для відпочинку та спорту будуть зобов’язані за свій рахунок проводити збір та утилізацію своєї продукції, яка стала непридатною для використання. Підприємства також можуть підписати договір з уповноваженим підприємством, яке буде підпорядковане безпосередньо Мінекології. Скільки виробники товарів мають сплачувати додатково за послуги утилізації, Мінекології ще має визначити.