«Післязавтра» — 9/11

26.06.2004

      Одразу дві неприємні історії, пов'язані з плагіатом, трапилися на хвилі прокату останніх резонансних кінострічок. Спочатку знаменитий письменник-фантаст Рей Бредбері почав вимагати вибачень від режисера Майкла Мура за використання без дозволу назви його класичного науково-фантастичного роману «451 градус за Фаренгейтом». Ця стрічка, спрямована проти президента Буша, 83-річному Бредбері нібито подобається, але класик хоче, аби лауреат Каннського кінофестивалю перейменував свої «9/11 за Фаренгейтом». Бо надто вже яскрава паралель із культовою фантастикою, що побачила світ iще 1953 року...

      А невдовзі почалися «тертя» і навколо комерційного трилера «Післязавтра». Письменник Убальдо Ді Бенедетто, професор Гарвардського університету, заявив, що режисер цього «катастрофічного» блокбастера Роланд Еммеріх украв у нього сюжет картини. Ді Бенедетто переконаний, що для фільму Еммеріх запозичив сюжетну канву його роману «Полярний день 9», виданого понад десять років тому під псевдонімом Кайл Доннер. Адже в обох творах ідеться про несподіване настання нового льодовикового періоду. Дія і роману, і фільму починається на метеостанції в Антарктиді, збігається й фінал — і в Ді Бенедетто, і в Еммеріха він розгортається в занесеному снігами американському мегаполісі. Крім того, Убальдо стверджує, що ще в 1998 році він звертався в офіс кінокомпанії Роланда Еммеріха й пропонував свій роман для екранізації.

      Тепер Ді Бенедетто має намір домогтися висновку суду про порушення компанією «ХХ століття Фокс» авторських прав. Слухання у справі про плагіат почнеться наступного тижня в земельному суді Кельна. Німеччина, як повідомляє «Німецька хвиля», обрана для процесу тому, що німецьке законодавство про авторське право здалося адвокатам письменника найпрогресивнішим.