Одяг майбутнього: традиції + авангард

08.06.2012
Одяг майбутнього: традиції + авангард

Христина Рачицька і модель з її колекції «Жінки мого Q». (Володимира БОСАКА.)

Тринадцятий конкурс молодих дизайнерів «Погляд у майбутнє» пройшов під аркою Дружби народів у європейському містечку. Чим хороший open–air? Вхід вільний, повно променадного люду, кількість глядачів тішить око. А глядачів тішили 18 колекцій дизайнерів–початківців, кожна з яких складалася з 5 одиниць. На таких конкурсах непідготовлений глядач виходить із одним враженням: «Чорті шо, а не мода, куди оцім нашим до Дольче і Габбани», але то вже інший бік «вільного входу» і відсутності селекції публіки на fashion і не fashion. За правильне розуміння молодого креативу відповідало професійне журі — дизайнери Віктор Анісімов, Лілія Пустовіт, Ірина Каравай, Наталя Каменська, Олексій Залевський, Тетяна Земськова, Олена Ворожбит.

Божевільних ідей на цьому конкурсі було не так і багато. «Доросла», комерційна мода останні кілька сезонів перешиває і перелицьовує старі концепції, і в молодих дизайнерів мало бунтарського. Зате концептуальна робота з українським етно — переосмислення і адаптація до сучасності — принесла Гран–прі випускниці Львівської національної академії мистецтв Христині Рачицькій. Її колекція «Жінки мого роду» зроблена на основі автентичної вишивки Поділля ХІХ століття, яку виконували грубими вовняними чорними нитками із вкрапленням яскравих кольорів, стала безумовним фаворитом. Христина фотографувала автентичні узори і цей принт, який збоку виглядає точнісінько, як справжня вишивка, використовувала на блузах і сукнях, поверх покривала «вишивку» чорною органзою. Крій верхнього одягу нагадував конструкції українських керсеток, сорочок, до них укорочені шаровари або вузькі брюки. Вийшов неймовірно красивий «стик» між традиційним українським костюмом і японським стилем, це стримана елегантність і інтелектуальність у моді. Христина — учениця  викладачки кафедри моделювання Львівської академії мистецтв Світлани Ярич, чиї студентки на «Погляді в майбутнє» регулярно беруть призові місця: Анна Максимчук, Юля Джула, Уляна Недошитко, Наталя Міщенко, Олеся Гринь, Олена Яцюк, Олена Молчанова та Уляна Чава, також ученицею Світлани Ярич є відома українська дизайнера Олеся Теліженко.

Друге Гран–прі отримала киянка Олена Ферсман за колекцію «Усі дорожні смуги ведуть у майбутнє». Колекція складна технічно — макети виробів створені методом наколювання суцільного шматка формостійкого матеріалу, плюс спеціальні принти доріг. Олена Ферсман і Христина Рачицька отримали грошову підтримку на створення колекцій для участі у проекті «Нові Імена» у рамках Українського тижня моди.

Друге місце — участь у Holi­day­  Fashion Week Одеса і сертифікат на 5000 грн. на придбання тканин від компанії Nota bene отримала Ірина Джус із колекцією «Техногенезис». Це свого роду модна футурологія, «люди в чорному», майбутнє техногенного суспільства. Продумані образи від взуття до головних уборів, модний силует, авангардний стиль, відмінна робота з матеріалами. Чорний колір підкреслює структурні рішення дизайну. Третю премію і «квиток» на конкурс «Русский силуэт» отримала Тетяна Семенова, очевидно, за космічні образи і складні конструкції.

Киянин Артем Костенко обрав еко–тематику, його лаконічна лляна колекція First побудована на обігруванні кольору і форми листка — спокійно і не нудно. Яна Червінська, яка стажувалася в Олександра Каневського, в колекції Inspiration вигадливо і різноманітно подала тему дерева — гілок, коріння, крони, в розмитих принтах і конструкції крою, в декорі. Чіткі лінії, приємні кольори і оригінальний подіумний декор у вигляді пучка колосків, що виглядає із кишені на спині (нагадало пробірки і морковки Олени Буреніної) продемонструвала у колекції «Сила гір» Алла Комарова. Оригінальне «Дерево» Анастасії Мельник–Маньковської — хороша вправа із площиною і декором, кольором, силуетом. Настя надихалася ідеєю гуцульського пояса з мельхіоровою пряжкою, оздобленого емалями зі стилізованим зображенням дерева.

КОМЕНТАР

Голова оргкомітету UFW Ірина Данилевська:

«Мої фаворити отримали призи — я вболівала за Джус, Ферсман і Рачицьку. Як завжди, можна поскаржитися, що мало призів. Я б також дала приз за колекцію Олени Босик «Пряничне місто» і за колекцію Анастасії Мельник–Маньковської «Дерево». Але найбільшим і найважливішим підсумком конкурсу є не тільки колекції дизайнерів, це професійний конкурс — ми робимо серйозний відбір, на другом етапі деякі члени журі давали професійні, технологічні поради конкурсантам. Я дуже пишаюся, що ми правильно обрали журі, це настільки небайдужі люди, що вони створили друге Гран–прі — із своїх власних грошей, щоб не попрати справедливість, щоб обидві колекції, які заслуговують на перемогу, були відзначені».

 

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>