Винним у катастрофі російського літака Sukhoi SuperJet–100 в Індонезії можуть оголосити загиблого пілота Олександра Яблонцева. Як повідомляють російські ЗМІ, розшифровка записів бортового самописця («чорної скриньки») свідчить на користь озвученої раніше версії, згідно з якою пілот міг зробити смертельний маневр, вихваляючись можливостями лайнера. І фактично пішов на повітряне хуліганство, яке обернулося загибеллю 45 людей, що перебували на борту «Суперджета» і, не виключено, надовго відтягнуло втілення мрії Росії вивести ці літаки на перше місце у світі у відповідній галузі авіабудування.
Нагадаємо, Sukhoi SuperJet–100 розбився в Індонезії 9 травня під час демонстраційного польоту в рамках презентаційного «турне» країнами Азії. На борту, окрім екіпажу, перебували представники авіакомпаній та посольства Росії в Індонезії, бізнесових кіл і потенційних покупців цього літака, а також журналісти. Лайнер врізався у схил гори Салак на висоті 1,6 кілометра у важкодоступній місцевості.
Як зазначає газета «Московскій комсомолєц», у записі з «чорної скриньки» є місце, де чутно, що не лише автоматика попереджала командира про небезпечне зближення з горою, а й один із членів екіпажу намагався застерегти його від маневру, неприпустимого в умовах гірської місцевості та поганої погоди. Цю інформацію виданню на умовах анонімності надав один із фахівців ЗАТ «Цивільні літаки Сухого», оскільки офіційно даних розшифровки оприлюднено не буде — згідно з міжнародними правилами розслідування катастроф і з поваги до загиблого екіпажу та його рідних.
Російські фахівці Центрального аерогідродинамічного інституту спільно з колегами з льотно–дослідницького інституту імені М.Громова неодноразово моделювали останній політ SSJ–100 і дійшли висновку: до зіткнення літак у такому ж небезпечному зближенні двічі облітав схожі гори, але третю обійти не зміг.
Провина екіпажу в катастрофі «Суперджета» була б найбільш «зручною» версією для російського авіапрому, адже це дозволить не сумніватися в надійності техніки на літаку, що є найбільш амбіційним проектом цивільної авіації РФ, зазначає Newsru.com. «Адже на тлі низки катастроф, що зробила Росію найнебезпечнішою у світі країною для авіапасажирів, йдеться вже не так про комерцію, як про політику і престиж», — пише видання.
Раніше індонезійська комісія з розслідування справи SSJ–100 вже зробила висновок, що лайнер зазнав аварії не через технічну несправність. Однак остаточну причину трагедії оголосять тільки після розшифровки даних другої «чорної скриньки» — параметричного самописця, який фіксував технічну інформацію про політ.