Падіння на початку шляху

11.05.2012
Падіння на початку шляху

Капітан SSJ–100 Олександр Яблонцев (ліворуч) та другий пілот Олександр Кочетков зі стюардесами за кілька хвилин до фатального рейсу. Авіатори кажуть, що фотографувати літак перед злетом — погана прикмета... (Фото Рейтер.)

Амбіційні плани Росії вийти на світовий ринок авіабудування можуть зазнати краху разом із надновим літаком Sukhoi Superjet–100 («Сухой суперджет–100»). У середу о 14:21 за місцевим часом під час демонстраційного польоту в Індонезії суперсучасний лайнер несподівано зник із радарів. Учора, майже через добу після пошуків, його уламки виявили на схилах недіючого вулкану Салак поблизу Джакарти — рятувальники помітили їх, облітаючи місцевість на гелікоптері. Корпус літака висить на майже вертикальному гірському схилі заввишки понад півтора кілометра й видається майже неушкодженим. За попередніми версіями, літак розбився об скелю в умовах поганої видимості. За словами речника фірми, яка в Індонезії представляє російського літакобудівника «Сухой», жоден із пасажирів та членів екіпажу не пережив авіакатастрофу. За останніми даними, на борту літака перебувало 47 осіб: окрім команди, — представники авіакомпаній та посольства Росії в Індонезії, бізнесових кіл і потенційних покупців цього літака, журналісти. Восьмеро загиблих — росіяни, решта — індонезійці, а також громадяни США, Франції та Італії.

Пасажирський літак Sukhoi Superjet–100 вважається першим повністю російським літаком, який розробили після розпаду Радянського Союзу, хоча в його розробці також брали участь італійська фірма Finmeccanica та французькі Thales i Safran. Ця ближньомагістральна машина може брати на борт від 75 до 95 пасажирів і здатна здійснювати польоти на відстань 4,4 тисячі кілометрів. Концерн «Сухой» сподівається створити конкуренцію в цьому сегменті виробникам «Боїнг» та «Ейрбас». Виробник цієї гордості російської цивільної авіації вже має замовлення на 170 машин такого типу. Планом передбачено виготовлення тисячі «суперджетів» щороку, переважно на експорт.

Уперше SSJ–100 піднявся в повітря 19 травня 2008 року. Нинішній, фатальний політ відбувався в рамках демонстраційного турне — «Сухой суперджет» уже показав свої можливості у М’янмі, Пакистані та Казахстані, а після Індонезії мав вилетіти у Лаос та В’єтнам. Під час останнього зв’язку на 21–й хвилині польоту, який загалом мав тривати 50 хвилин, капітан літака з наразі не з’ясованих причин попросив дозволу спуститися із заданої йому висоти 3000 м до 1800 м. На той час ішов дрібний дощ. Саме негоду, принаймні до з’ясування всіх обставин трагедії, винуватять у катастрофі літака.

  • Майдан біля Кремля

    Російські активісти активно вивчають «матбазу» масових протистоянь із правоохоронцями: щити, балаклави, коктейлі Молотова... За прикладами, благо, далеко ходити не треба: поряд, якихось шість сотень кілометрів, — Україна, де досвідчені товариші покажуть, навчать, передадуть досвід. >>

  • Кремлівська «Зміна»

    Лідер партії «Зміна» (Zmiana) Матеуш Піскорський не знав, що його партію фінансували російські спецслужби — така лінія захисту польського політика, заарештованого у Польщі за шпигунство та поширення антиукраїнських настроїв. Прокуратура і Агенція внутрішньої безпеки стверджують, що все було саме навпаки. >>

  • Потрібні робочі руки

    На тлі низького безробіття та великої кількості вакансій чеський уряд започаткував нову державну програму запрошення іноземних фахівців, повідомляє «Радіо «Свобода». Ідеться передусім про кваліфіковану робочу силу, яка зможе закрити прогалини на чеському ринку праці, а головним джерелом таких фахівців чехи бачать Україну. >>

  • З голоду не помрете, але паски затягуйте

    Міністри фінансів країн єврозони та представники Міжнародного валютного фонду після 11-годинних переговорів у Брюсселі домовилися вчора про новий транш допомоги для Греції в 11,5 млрд. доларів (10,3 млрд. євро) та реструктуризацію боргу, повідомляє Бі-Бі-Сі. >>