У Князівстві Монако вчора урочисто зустрічали унікальний корабель «Сонячна планета», який працює на сонячних батареях. Обігнувши всю планету, судно, повна офіційна назва якого — MS Turanor PlanetSolar, повернулося в порт Монте–Карло, звідки 27 вересня 2010 року вийшло в навколосвітнє плавання.
За 585 днів «Сонячна планета», за «круїзом» якої стежила й «УМ», подолала багато тисяч кілометрів. Це плавання не було «зусиллям заради рекорду», а мало на меті передусім популяризацію відновлювальних джерел електроенергії. За цей час «Сонячна планета» зупинялася у Маямі, Канкуні, Панамі, на Галапагосських островах, Бора Бора, Тонга, в Брісбені, Манілі, Гонконгу, Сінгапурі. В останньому порту 35–метрове судно у жовтні минулого року провело 15 днів, доки на місцевій верфі спеціально навчені фахівці здійснювали його технічний огляд та необхідний ремонт. Після цього корабель наприкінці листопада завітав до найбільшого міста й порту Індії — Мумбая. І це був кінець його океанської навігації, бо далі «сонячне» судно попрямувало Аравійським морем до Аденської затоки та Червоного моря.
Це був один із найнебезпечніших відтинків подорожі, оскільки в тому регіоні активно діють сомалійські пірати. Для підтримки та можливого захисту екіпажу судна від нападу морських розбійників прибула команда на чолі з колишнім командувачем швейцарської армії Крістофом Кекайсом. Це були настільки хвилюючі та тривожні дні, що про підтримку екіпажу заявляли навіть відомі артисти. Зокрема, ветерани й лідери світового електронного року, швейцарський дует Yello присвятили «Сонячній планеті» композицію.
На щастя, обійшлося без пригод. Судно спокійно подолало Червоне (із зупинками у Хургаді та Шарм ель–Шейху) та Середземне моря і вчора ініціатор та керівник експедиції Рафаель Домжан під захоплені оплески численної публіки ввів корабель у затоку Геркулеса у Монако, звідки півтора року тому він вийшов у «широкий світ». Святкування успішного повернення «сонячного» корабля триватимуть у Монако три дні.
А ТИМ ЧАСОМ...
Готується до чергового звершення й літак, двигуни якого також живляться «сонцем». Як тоді писала «УМ», улітку минулого року найбільший у світі літак на сонячних батареях «Сонячний імпульс» (The Solar Impulse HB–SIA) відбув дуже вдалу міжнародну презентацію на Паризькому авіасалоні й повернувся до аеропорту прописки Пайерн у Швейцарії. Підтримку цьому проекту висловили багато європейських політиків та фінансистів найвищого щабля, керівництво Євросоюзу в повному складі. На виставці у Парижі машину оглянули 350 тисяч відвідувачів та три тисячі представників міжнародних ЗМІ.
А наприкінці цього місяця чи на початку червня «Сонячний імпульс», у рамках підготовки до навколосвітнього польоту у 2014 році, здійснить перший міжконтинентальний політ — до Марокко. Відстань у 2500 кілометрів над Піренеями та Середземним морем буде подолано без використання жодної краплини традиційного палива. 48–годинна подорож відбудеться з однією проміжною посадкою у Мадриді для зміни пілота.
Марокко обрано не випадково, оскільки ця країна планує збудувати до 2020 року п’ять сонячних електростанцій загальною потужністю 2000 мегаватт та сонячно–термальну електростанцію потужністю 160 МВт. Уже до 2015 року комплекси з використання сонячної енергії забезпечуватимуть Марокко загалом 500 МВт енергії.