З 27 травня «Укрзалізниця» вводить в дію новий розклад руху поїздів. У графіку на нинiшнiй та 2013–й роки буде на 30 потягів менше, проте, запевняє начальник головного пасажирського управління «Укрзалізниці» Олександр Іванько, це не вплине на інтенсивність перевезень пасажирів, оскільки до багатьох поїздів будуть прикріплені додаткові вагони.
Водночас із введенням нового розкладу розпочнуть курсувати сучасні потяги «Хюндай» та «Шкода», квитки на які продаватимуть уже в 20–х числах травня. Новим графіком передбачається введення основних пересадочних пунктів — хабів, де буде забезпечуватися пересадка пасажирів iз приміських потягів, потягів підвищеної комфортності й з автотранспорту на швидкісні потяги. «Для того, щоб забезпечити зручність для пасажирів, основними пересадочними вузлами будуть Львів, Київ, Донецьк, Харків, Дніпропетровськ, Луганськ, Сімферополь, Одеса, Жмеринка, Хмельницький, Івано–Франківськ, Знам’янка і, можливо, Полтава», — повідомив начальник головного управління приміських пасажирських перевезень залізничного транспорту Ігор Мариненко. Тобто тепер людинi з периферійної станції електричкою або автобусом треба буде доїхати до великого залізничного вузла, щоб там пересісти на швидкісний поїзд.
Не дивно, що пасажирам не всі залізничні новації припали до душі. Одних обурює відміна поїздів, адже замість нічних поїздок тепер доведеться їздити вдень. Також люди, якi звикли користуватися послугами залiзницi, не задоволені тим, що в багатьох випадках з одного пункту до iншого тепер не вдасться доїхати без пересадки. Керівництво «Укрзалізниці» виправдовується: такою є світова практика. На нові швидкісні потяги не кожному по кишені буде квиток. Наприклад, з Києва до Львова у вагоні першого класу його вартість становитиме десь 500 гривень. Залізничники кажуть: це все одно дешевше, ніж квиток на літак. Втішили! Вже навіть уявляємо, як наші студенти масово пересідають із літаків на «дешеві» «Хюндаї», щоб з’їздити на вихідні до батьків...