Єдиний підводний човен ВМС України перебував у акваторії Чорного моря дві доби. За участі фахівців–судноремонтників очолюваний капітаном 2–го рангу Робертом Шагєєвим екіпаж, як повідомляє прес–служба Міноборони, здійснив комплексну перевірку обладнання і технічних засобів, упевнився у надійності роботи засобів зв’язку й енергетичної установки у різних ходових режимах, визначив допустиме навантаження на дизелі, протестував дієздатність акумуляторної батареї під час максимального навантаження на електродвигуни.
Усе це лише у надводному положенні, «пiрнути» пiдводний човен не наважився. Здолавши без занурення 135 морських миль, субмарина «Запоріжжя» благополучно повернулася до Севастополя і пришвартувалася до причалу 13–го судноремонтного заводу, що належить Чорноморському флоту Росії. Тут екіпаж зустрічав командувач ВМС України адмірал Віктор Максимов. З успішним завершенням першого етапу ходових випробовувань моряків привітав телефоном i міністр оборони Дмитро Саламатін, запевнивши, що «вихід підводного човна «Запоріжжя» у відкрите море є важливою подією для українського флоту». Експерти ж акцентують на тому, що підводний човен, так і не занурившись, зможе слугувати хіба що тренувальним центром підготовки майбутніх підводників, які з часом таки плаватимуть на сучасних бойових субмаринах.
ДОВІДКА «УМ»
Доречно нагадати, що дизель–електричний підводний човен «Запоріжжя» (проект 641, Foxtrot за кваліфікацією НАТО), збудований 1970 року в Ленінграді, поповнив Північний флот ВМФ СРСР, а в 1990–му був переведений на Чорне море. У 1997 році, згідно з угодою про розподіл Чорноморського флоту між Україною і Росією, субмарина–ветеран стала «українкою» й одержала ім’я «Запоріжжя» з бортовим номером U001. Діставшись свого місця дислокації, підводний човен у складі ВМС України жодного разу не виходив у море. З огляду на незадовільний технічний стан субмарини та її вік у Генштабі Міноборони визріла пропозиція списати «Запоріжжя» й відправити на металобрухт. Та змінювалися очільники оборонного відомства, а з ними й доля підводного човна. Якою вона буде надалі — важко прогнозувати. Достеменно відомо хіба що те, що ремонт росіянами і підготовка субмарини до виходу в море обійшлася у велику суму бюджетних гривень.