Незлим тихим словом згадують нині мешканці обласного центру Волині царських інженерів та проектувальників, які залишили поза цивілізацією Луцьк, що був містом хоч і не губернським, але далеко не останнім на теренах великої Волині. Прокладаючи залізницю від Києва до Бреста (Берестя), Луцьк просто залишили осторонь залізничної магістралі, а рейки пролягли прямісінько на Ковель, який і став залізничним центром Волині. Якби цар Олександр III у 1890 році не вирішив відвідати Луцьк, хтозна, чи побачили б лучани таке благо цивілізації, як потяг.
До приїзду царя за три тижні був терміново збудований залізничний «апендикс» довжиною 12,6 кілометра від найближчої станції Ківерці до Луцька. З тих пір усі поїзди робили цей гак, заїжджаючи до Луцька і повертаючись назад до Ківерців, так що зранку сонні пасажири ніяк не могли второпати, як двічі можна проїжджати ту ж саму станцію.
Але нічого, якось звиклося. Доки не почалася кілька років тому електрифікація цього відрізку залізниці. Спочатку електрифікували основну гілку від Здолбунова до Ковеля, відреставрувавши з євроремонтами вокзали у Ківерцях та Ковелі. Луцьк, як завжди, залишився при своїх інтересах. Електрифікували «апендикс» в останню чергу, на євроремонт вокзалу, напевне, не вистачило вже коштів. Поки йшли роботи, всі потяги, що прямували з Києва і з Ковеля в усі куточки України та закордоння, обминали Луцьк. Залізничники твердо обіцяли, що як тільки до Луцька «побіжать» електрички, потяги знову заїжджатимуть в обласний центр, як це було раніше. Лучани терпляче чекали, добираючись приміськими потягами та маршрутками до Ківерців, щоб там пересісти на потрібний потяг. Луцьк став єдиним обласним центром України, куди не доходили поїзди. Думалося, тимчасово...
Нарешті побігли й електрички, і прийшла весна з літом, а потяги і не думають заїжджати до Луцька. I далі пасажири з торбами добираються до райцентру Ківерці, щоб там пересідати у свій потяг. Виявляється, з метою економії коштів та часу пасажирів у дорозі потяги і не збираються повертатися до звичного графіку руху та попереднього маршруту. Хто відшкодує зайві витрати часу, коштів і нервів 210-тисячному місту, яке стало заручником незрозумілої ситуації? Очікувати цього лучани не стали і вирішили поборотися за свої права, а допомогти їм у цьому взялися й політики. Волинські ліві провели акцію протесту й пообіцяли лягти на рейки перед потягом міжнародного сполучення, щоб привернути увагу Києва до своєї проблеми. Звернення до уряду прийняли на сесії і депутати обласної ради. До речі, один потяг сполученням Ковель — Київ — Суми вже став заходити до Луцька. Iнші ще не збираються, бо Укрзалізниця не бачить у цьому економічної вигоди. Може, хіба надумає приїхати потягом до Луцька якийсь київський «цар». Але нинішні «царі» мандрують зовсім іншим транспортом.
Депутати облради на сесії висловили свою готовність лягти на колії, якщо потяги до Луцька найближчим часом не завертатимуть із Ківерець до Луцька.