«Єврогості» в українських нетрях

05.04.2012
«Єврогості» в українських нетрях

Бiля стадiону зняли плитку — взялися за каналiзацiю.

Годинник на будівлі міськадміністрації невпинно вiдраховує дні, години й навіть секунди, які лишаються до старту європейської першості з футболу. Ще 64 доби — і початок.

«УМ» вирішила влаштувати міні–рейд: журналісти походили вулицями довкола НСК «Олімпійський» і оцінили «нашумілу» півторакілометрову зону довкола. Тут, як неодноразово зауважували і державні, і міські керманичі, до Євро має бути шик — і реклами поменшає, і кіосків, і фасади будівель пофарбують. Словом, де–де, а в районi стадіону заплановані краса і порядок, навіть, якось обмовилися, мешканцям будинкiв не дозволять на балкони в трусах виходити. Втім, як виявилося, чоловічі «сімейки» та жіночі «стрінги» — далеко не найбільший привід червоніти перед гостями...

 

Улюблений ямковий ремонт

Визнаємо — МАФів довкола справді поменшало. Інша справа — подекуди ведеться несанкціонована торгівля, навіть біля самого виходу з метро «Олімпійська». Але, швидше за все, бабусь під час Євро розженуть. Є й інший нюанс — торговельні ряди біля входу на сусідню станцію «Палац спорту». Їх ніщо не зачепило, вони так само відбирають площу в киян, хоча більшість їх працює незаконно. На час чемпіонату ці лотки з батарейками і колготами створять додаткову тисняву.

Щодо реклами, тут теж сякий–такий «порядок» — вона принаймні не так муляє очі, як на Хрещатику.

Утім нині головне у житті нашої півторакілометрової зони — проблеми комунальні. Чи не всі навколишні вулиці — в окопах. Частину плитки і біля самого стадіону зняли та закипіла робота — комунальники за два місяці до початку Євро накопали ям, аби ремонтувати каналізацію. Вони встановлюють нові бетонні кільця та металеві люки. Кажуть, усе укладуть на місце, як і було, причому дуже швидко. Після цього і тротуари, і дороги залатають — доведуть до ладу в найпопулярніший в Україні спосіб — ямковим ремонтом. Відтак європейських доріг довкола головного стадіону, де пройде єврофінал, чекати не слід.

Найбільше нарили на вулиці Антоновича (Горького) — труби і каналізаційне начиння стоїть на тротуарі, частину дорожнього покриття латають, відтак дещо утруднено дорожній рух. На сусідній вулиці Димитрова проблем більше в пішоходів — біля будинку №9–а ви­кришився асфальт, утворилися ями й калюжі, довкола — ті ж латки. Поруч, на розі з Великою Васильківською, — символ столичної транспортної системи — завалений дорожній знак. Щедро покришилася тротуарна плитка і на розі вулиць Саксаганського та Великої Васильківської. Навряд чи її перекладатимуть до Євро, щоб пiдправити iмiдж мiста. У дворах пофарбованих будинків асфальт теж або латками, або з вибоїнами й калюжами. До речі, «потьомкінських дєрєвєнь» Київ так і не побачив — фасади будівель у зоні, прилеглій до «Олімпійського», пофарбували далеко не скрізь, не кажучи вже про реальні ремонти. Деякі вже почали лущитися.

Та особлива «родзинка» затаїлася за кількасот метрів від стадіону та готелю «Спорт». На розі Димитрова та Анрі Барбюса розташована така собі автостоянка–смітник. Її немала площа з боку стадіону відгороджена подекуди розламаним дерев’яним парканом, а від дитячого садка — у такому ж стані бетонним.

Екстремальний туризм

Старі будівлі в півторакілометровій зоні — це взагалі окрема тема. Мало того, що їх ре­ставрувати або не встигли, або і не думали — їх навіть не всі прикрили рекламними полотнами, як у Києві зазвичай роблять, щоб гостi не надто лякалися. Наприклад, якщо фасад будівлі на Саксаганського, 34 (пам’ятка архітектури, історії, забудова ХХ ст.), швидше за все, до літа доведуть до ладу, то напівзруйновану будівлю навпроти і не відбудували, і не зруйнували, а частину нічим і не закрили. У подібному стані — i старий будинок біля Конституційного Суду. Не особливо прикрашає зону довкола стадіону й довгобуд — офісний центр на Жилянській, 26.

Але справжній «красень», біля якого зможуть пофотографуватися гості України, розташувався на вулиці Антоновича, 64. Старий 4–поверховий цегляний будинок із побитими вікнами, розмальований графіті, стане просто знахідкою для любителів «екстремального туризму». Іноземці з розвинених країн, де зі старих будівель пилинки здувають, зможуть навіть виламати собі на пам’ять цеглину. Адже це пам’ятка місцевого значення Києва. Тут колись розташовувався Інститут електрозварювання ім. Патона Національної академії наук України, збудований у 1910 році архітектором Риковим.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>