До складу екiпажу теплохода «Сахалiн», який плаває під прапором Белізу, входять п’ять громадян Росії і шістнадцять наших співвітчизників. Причина арешту наразі не відома. Моряки вимагають ліквідації багатомісячної заборгованості iз зарплати та репатріації додому за рахунок судновласника. Теплохід вiдучора стоїть на рейді Гонконгу, а влада порту з судна нікого не відпускає.
Як розповіла «УМ» керівник пiар–служби Російського професійного об’єднання моряків Ірина Устюменко, до профспілки електронною поштою надійшов лист–скарга, в якому один iз членів екіпажу Олексій докладно описує важке становище моряків і просить консультації. Зокрема, у повідомленні йдеться про те, що історія негараздів на борту тягнеться ще з листопада минулого року, коли теплохід був в одному з індійських портів. За інформацією екіпажу «Сахаліну», на борту немає палива, не працюють кондиціонери та вентиляція, недостатньо продуктів і прісної води. В останньому рейсі з Індії до Китаю на транспорті постійно виходив iз ладу головний двигун, але запчастин для його ремонту теж немає.
«Після виходу з китайського порту на переході сталася поломка, судно відбуксирували на внутрішній рейд порту Гонконг, де місцева влада відразу ж заарештувала його за позовом Ajax offshore bunkering services LTD. Судновласник інформував (або дезінформував) екіпаж, що подано страховий позов, тільки після розгляду якого на борт доставлять запчастини; i не обiцяв виплатити борг iз зарплатнi. Люди хочуть додому, але влада порту каже, що вiдпустить нас тільки після суду. Нас запевняють, що після продажу судна, навіть на металобрухт, та вирахування судових і портових витрат екіпажу вишлють зарплату. А якщо витрати перевищать вартість продажу? А якщо судно не куплять? На ці запитання вони не змогли відповісти. Що нам робити, як поводитися і куди звертатися, щоб поїхати додому з чесно заробленою зарплатою? Цього листа написали три людини, але з відомих причин я не можу назвати їхні імена. Капітан Омельчак В’ячеслав Дмитрович і стармех Багрієв Олександр Прокопович щоночі знеструмлюють судно, немає води, немає світла в каютах, немає зливу в туалеті, не працює вентиляція», — рапортує моряк Олексій iз борту затриманого судна.
Голова Російської профспілки моряків Микола Суханов звернувся у морську профспілку Гонконгу з проханням посприяти екіпажу теплохода «Сахалін» у вирішенні нагальних проблем моряків, пов’язаних iз ліквідацією заборгованості із зарплати та репатріації на батьківщину. Водночас у Профспілці робітників морського транспорту України оприлюднити список застряглих українців не можуть, «оскільки до них жодних звернень чи скарг не надходило».