Чеська класика стала нашою

29.03.2012
Чеська класика стала нашою

Як і обіцяли чеські партнери, один із двох замовлених їм електропоїздів уже прибув до Харкова. «Шкода» такого класу для української залізниці, — стовідсоткова новинка. Її унікальність підтверджується одразу двома параметрами. По–перше, всі шість вагонів потяга — двоповерхові, а по–друге, він може працювати як на постійному, так і на змінному струмі, враховуючи особливості українських реалій. «Чеська залізнична техніка — це класика, — поділився своїми враженнями начальник Південної залізниці Віктор Остапчук. — Вона дуже надійна і водночас достатньо проста в експлуатації. А комфорт і швидкість нового електропоїзда наші пасажири оцінять уже в першій половині травня.

До того часу в Україну прибуде і другий аналогічний потяг. Разом вони курсуватимуть двома кільцевими маршрутами: Харків—Донецьк—Маріуполь—Донецьк—Дніпропетровськ—Харків та Харків—Дніпропетровськ—Донецьк—Луганськ—Донецьк—Харків, розвиваючи швидкість до 160 кілометрів на годину. «Шкода» розрахована на 636 пасажирських ­місць, 46 iз яких — першого класу. Вони розміщені на другому поверсі кількох вагонів. Чеські електропоїзди будуть доступні і для інвалідів–візочників. Для них тут передбачили підйомники, спеціальні санвузли і місця, обладнані з урахуванням їхніх фізичних особливостей. Незвичні для нашої залізниці у новому потязі також двері: вони автоматично захлопуються одразу після початку руху, і відчинити їх можна лише при допомозі спеціальної кнопки. На замовлення української сторони були виконані й особливі побажання — наявність двох місць у кабіні машиніста (в інших країнах локомотив управляється однією людиною), а також обладнання в одному з вагонів міні–бару.

Щоб навчитися керувати «Шкодою», дві групи українських машиністів по 10 чоловік пройшли навчання у Чехії. Вартість «лікнепу» оплатила компанія–виробник. На початку експлуатації електропоїздів і на час проведення «Євро–2012» в Україну приїдуть чеські інженери–випробувачі, які допоможуть освоїти роботу техніки в наших умовах. А до цього часу поїзди тестуватимуть на здатність працювати при зміні струму. Випробування пройдуть на залізничних ділянках Лозова — Слов’янськ та Бориспіль—Баришівка.