Мистецький Арсенал перетворився на печеру Аладдіна: в одному закутку — жива природа, в другому — кольорові туфлі, поруч із прес–центром — шоу–рум, де розвішені дизайнерські речі і відвідувачі модних показів міряють моделі, торгуються і борються з емоційними покупками, потім стенд партнерського шампуню, далі нова модель BMW і стійка з інформацією про виставку живопису Кензо Такади. У середу відкрився 30–й, по своєму ювілейний, український тиждень моди, а це значить, що місце зустрічі змінити не можна.
Хоч народ на покази приходить із задоволенням, максимально «якісний» перший ряд буває на шоу 7–8 дизайнерів, у Лілії Пустовіт — завжди. Вона за традицією відкривала UFW.
«Мені непринципово відкривати Тиждень, я тільки дуже люблю, щоб атмосфера перед моїм показом була чиста, не «засмічена» негативом і подібними речами», — сказала дизайнерка на прес–конференції. За справжніми, глибинними, чистими емоціями Лілія Пустовіт минулого року їздила в Кенію, і зустріч із представниками войовничого народу масаїв, їхні ритуали, естетика, а найбільше — вірність традиціям предків, надихали Лілію в процесі роботи над колекцією сезону осінь–зима 2012—2013. Голова оргкомітету UFW Ірина Данилевська колись зізналася, що з однією своєю подругою–стилістом на показах часто грається в одну гру: вони шукають у колекції «зайві», необов’язкові речі, які псують «головну думку» концепції або просто невдалі. Так от, у Лілії Пустовіт «випадкових» речей практично не буває, вона сама — найсуворіший «санітар» своїх колекцій. Нова «збірка» на осінь–зиму така вишукано проста, досконало чиста, модна, як завжди, що хочеться уже помістити її в якийсь підручник із еталонних колекцій. Мінімалістичний крій, довжина міді або максі, вільна посадка, занижена талія — мовою моди це зветься ДНК бренду — у новій колекції, звісно, є, цього сезону Лілія не змогла пройти повз мереживний тренд і погралася в накладання мережива на принтоване полотно, обігруючи таким чином розділення верху і низу або пускаючи смуги мережива на сукню; у випадку, коли це було сиво–сіре мереживо, створювався ефект павутини чи патини, під якою пробивається пістрявий орнамент. Ще один тренд — сукні з широкими спідницями довжини міді та сукні й спідниці з широкими складками. Залишаються в моді на наступний сезон закриті сукні з маленькими комірцями а–ля шкільна форма, але завдяки принтам вони виглядають свіжо і не так стилізовано.
Лілія створила неймовірно красивий принт на основі масайських символів у синьому та червоному колориті з вкрапленнями чорного, теракотового, зеленого, «майже до кожної сукні ми робили нову версію», сказала вона. Поєднання монохромних вставок із дрібним орнаментом надавало вільним силуетам суконь строгості і конструктивності. Оскільки Лілія Пустовіт дизайнер відомий і затребуваний, співпраці з нею хочуть багато брендів. Наприклад, уже третій сезон вона розробляє колекцію взуття для марки Braska, відтак високі чоботи з широкими халявами і прямим каблуком, ботильйони на ремінцях зі шкіри і замші, які «ходили» в колекції, будуть доступні «широким масам населення» через магазини Intertop. Також Ліля розробила заставку для телефонів Nokia, відтак спільне afterparty дизайнерки і телефонного бренду порадувало модників концертом кума Пустовіт — Євгенія Гудзя у Stereoplaza.
Співпраця Віктора Анісімова і мережі автозаправок КЛО вилилася в колекцію з жовтими акцентами (чорний і жовтий — корпоративні кольори цієї мережі АЗС) і дорожньою філософією. Костюми зі спортивним акцентом і геометрією блискавок, класичні костюми з завуженими брюками, байкерські куртки, картаті комбінезони і смугасті футболки, тонкий трикотаж, близький до класики, і комфортні довгі безрукавки а–ля пальто грубої в’язки з поясом, зручні плащі–пледи і футболка з яєчнею — готовий гардероб модного чоловіка, впевненого в собі і з почуттям гумору. Ідеальний стайлінг колекції — хоч бери і повторюй подіумні луки дослівно, включно з мотоциклетним шоломом і мазутним мейк–апом. Подовжені куртки прямого силуету — must have на наступну осінь від 9,5 by Anisimov. Анісімов каже, що скоро всі заправники на АЗС КЛО зустрічатимуть клієнтів у дизайнерських комбінезонах і білих сорочках із краватками.
Хорошу колекцію в своїх кращих традиціях бренду показали Олена Ворожбит і Тетяна Земськова: приємні відтінки коричневого і головна фішка — фрагментація монохромного полотна, розбивка на квадрати, тиснення; причому дизайнери продемонстрували цей прийом і на хутрі, і на шкірі, на замші, на вовні. Притлумлений рослинний орнамент у поєднанні з монохромними площинами — ще один блок колекції у синій гамі. Тренд із вирізом «човником» дизайнери обіграли, закривши плечі прозорою фактурою.
А Вікторія Гресь у своїй колекції «Венера в хутрі» проблему глибоких декольте вирішила за допомогою вставок тілесного кольору. Головна річ її колекції — як завжди, з ухилом у ретро, і цього разу багато прикрашеної хутром, оздобленої камінням, — сукня з широкою спідницею середньої довжини. Цей силует — жіночний і кокетливий, він передбачає плавніші рухи, загадковіший погляд, прямішу спину. Обручі, оздоблені камінням, і туфлі, обтягнуті каракульчею, доповнювали образ жінки в собі, жінки, що рухається по світу зі своїм, своєрідним, трохи кіношним відчуттям прекрасного. Оксамит і шовк, фактури, що вбирають і відбивають світло, конструюють фігуру і намічають лінії поглядів. Елементи з грубого трикотажу, довгі жабо, короткі рукавички з вирізом — додаткові розпізнавальні знаки колекції.
Завершував перший день UFW показ Світлани Бевзи у Шоколадному будиночку. Її котяча графіка в силуеті, в геометрії вставок, у загостреності ліній і кутів була родзинкою мінімалістичної колекції. Шкіряні спідниці–трапеції, шкіряні баски, хутряний принт — по них ви впізнаєте колекцю Бевзи.
P.S. Попереду ще три дні UFW і масса сюрпризів, про які ми розповімо так само детально.