Не той тепер наш узвіз

16.03.2012
Не той тепер наш узвіз

Черговий офісний монстр тепер буде і на Андріївському узвозі? (Фото «Української правди».)

На Андріївському узвозі, де триває реконструкція інженерних мереж, кількість важкої техніки зросла в рази. На території фабрики «Юність», у дворі Київського академічного театру «Колесо» розпочався демонтаж старої будівлі. Робітники за допомогою спецтехніки вже п’ять днів намагаються зрівняти з землею стіни, а працівники театру скаржаться на шум та побоюються за своє приміщення, яке від такої діяльності здригається.

Вони переконані: це розпочалася підготовка будівельного майданчика для ТОВ «Андріївський Плаза», яке має намір побудувати офісний центр класу А з торговою зоною і підземним паркінгом на 466 автівок.

«Паралельно з реконструкцією Андріївського узвозу ми бачимо, що розпочалося будівництво офісного центру, — запевняє «УМ» працівниця «Колеса» Ільїна Генсіцька. — Як відомо, проект «Плази» передбачає забудову виділеної площі від вулиці Боричів Тік до Фролівської, яка перетинає Андріївський. На цій ділянці стояв старий будинок, якраз у нас у дворі, він їм заважав. Тож у суботу прибула важка техніка, будинок почали зносити, а в нас почали інтенсивно трястися стіни. Зараз шукаємо геолога, аби він оцінив, наскільки це будівництво шкідливе, адже йдеться про безпеку і нас, і глядачів».  

Як відомо, ТОВ «Андріївський Плаза» віддали ділянку по вулиці Фролівській, 9–11, у липні 2005 року. На п’ятирічну оренду виділили 0,98 га. Згодом, у листопаді 2010 року, збільшили до 15 років. І територія, де зараз зносять будинок, справді в оренді товариства. Однак поки що опозиціонери у Київраді не поспішають із категоричними заявами, буцімто знесення почало саме ТОВ «Андріївський Плаза», що належить «ЕСТА Холдингу» та входить у групу «СКМ» Ріната Ахметова. Однак погоджуються, що і театру «Колесо», і всьому Андріївському масштабне будівництво (якщо це таки «Андріївський Плаза» — то його площа забудови 52 тисячі кв. м) загрожує руйнуванням. Особливо якщо облаштовуватимуть і підземну парковку. «Будівництво паркінгу підвищить рівень ґрунтових вод, що завдасть шкоди навколишнім пам’яткам та об’єктам культури. А будівництво офісного комплексу загалом перетворить спокійний квартал подільської периферії на завантажену транспортом вулицю», — сказав депутат Київради Олександр Бригинець.

Нагадаємо, це не перший випадок, коли працівники «узвозівських» культурно–мистецьких закладів скаржаться на будівельників. У жовтні працівники ательє «Карась», Музею Булгакова і того ж театру «Колесо» заявляли, що реконструкція інженерних мереж призвела до тріщин у стінах та обмежила доступ відвідувачів до закладів.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>